۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۴۸۹۱۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

تعامل بین فرهنگ سنتی و مدرن موجب توسعه فرهنگی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر توجه اقشار گوناگون جامعه به ویژه نسل جوان به فرهنگ سنتی عنوان داشت: تعامل بین فرهنگ سنتی و مدرن موجب تقویت و توسعه فرهنگی می شود.
حجت الاسلام حنان ، مديرکل ارشاد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حمید رضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ظهر امروز، در همایش سالانه کانون های آیینی و سنتی لرستان گفت: آیین های سنتی حاصل تلاش و خون دل خوردن نیاکان ما است.

وی با تأکید بر توجه آحاد جامعه به ویژه نسل جوان به فرهنگ سنتی عنوان داشت: تعامل بین فرهنگ سنتی و مدرن موجب تقویت و توسعه فرهنگی می شود.

حجت الاسلام حنان فرهنگ سنتی را ارزشمند دانست و افزود:  نادیده گرفتن فرهنگ سنتی توسط نسل جوان موجب آسیب دیدن به فرهنگ جامعه می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: باید توجه داشت که پافشاری بر فرهنگ سنتی  نیز موجب تضعیف فرهنگ سنتی و فرهنگ مدرن می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان فرهنگ را اساس جامعه بیان کرد و خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ سنتی و مدرن در کنار هم موجب موفقیت و توسعه فرهنگ در جامعه می شود.

وی با تأکید بر ایجاد رابطه تعامل و تکامل بین فرهنگ سنتی و مدرن بیان داشت: باید در جهت حفظ فرهنگ سنتی در جامعه به ویژه بین نسل جوان تلاش کرد.

حجت الاسلام حنان با بیان این که ترویج فرهنگ سنتی در حفظ فرهنگ در جامعه مؤثر است، یادآور شد: فاصله گرفتن با فرهنگ سنتی بزرگ ترین خطر برای فرهنگ جامعه است.  

وی در ادامه با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و بیان این که عقلانیت و درایت حضرت زینب کبری(س) موجب انتقال واقعه ی بزرگ عاشورا شد، افزود: حضرت زینب کبری(س) الگویی کامل برای زنان مسلمان است.

حجت الاسلام حنان بیان داشت: زنان و دختران جامعه درایت و عقلانیت حضرت زینب(س) را الگو قرار دهند و در به کارگیری سبک زندگی از این بانوی بزرگ اسلام پیروی کنند./9451/203/ب2

ارسال نظرات