۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۴۸۹۲۷
آیت الله جوادی آملی:

اهل بیت قرآن ناطق هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله جوادی آملی، گفت: اگر کسی قرآن پژوه باشد می‌تواند به معارف قرآن دست یابد، اهل بیت(ع) هم قرآن ناطق هستند و سخنان مهمی در این راستا دارند.
آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی امروز در پیامی که به صورت تصویری در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز پخش شد، اظهار داشت: اگر چنانچه فقط به لفظ و قرائت قرآن اکتفا شود نخواهیم توانست به اهداف عالیه قرآن و تربیت معانی آن دست یابیم.

 

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در بخشی از این پیام گفت: قرآن کریم کلام خدا بوده و از متکلم خارج نشده و اگر کسی الهی بود، می‌تواند به مقصد الهی برسد و اگر کسی قرآن پژوه باشد می‌تواند به معارف قرآن دست یابد، اهل بیت(ع) هم قرآن ناطق هستند و سخنان مهمی در این راستا دارند.


وی در بخش دیگری از این پیام جهان را جلوه خدای مهربان عنوان کرد و افزود: حضرت امیر(ع) در مورد قرآن کریم هم در نهج‌البلاغه فرمایشات مهمی دارند و در آنجا بیان داشته‌اند ذات اقدس الهی بر بندگانش تجلی یافته است.


حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه سخنان خود در این پیام تصویری با اشاره به اثرگذاری تعالیم بلند قرآنی در تجلی بر بندگان الهی خاطرنشان کرد: قرآن کریم حبل متین و استوار و ناگسستنی است که یک طرف آن به دست لطف الهی و طرف دیگر آن به دست بشری است.


این مفسر قرآن کریم در پایان یادآور شد: باید کوشش کرد تا هم معانی و الفاظ قرآن کریم در جامعه جلوه پیدا کند و هم معانی لطیف آن در جامعه متجلی شود. اگر چنانچه فقط به لفظ و قرائت قرآن کریم اکتفا شود نخواهیم توانست به اهداف عالیه قرآن و تربیت معانی آن دست یابیم.

 

گفتنی است، در مراسم افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که صبح امروز ششم اسفند در تبریز برگزار شد،‌ پیام آیت‌الله العظمی جوادی آملی به صورت ویدئویی پخش شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات