۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۴۸۹۲۸
نماینده خبرگان رهبری:

اقتصاد مقاومتی برگرفته از مفاهیم قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: اقتصاد مقاومتی که بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته، برگرفته از مفاهیم عالی قرآنی است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز، اظهار داشت: تلاوت و حفظ قرآن دارای ارزش و ثواب بسیاری است همچنین به تدبر در قرآن بسیار دعوت شده است که همه اینها مقدمه ایی برای عمل به محتوای قرآنی است.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نباید به جهان زودگذر دل بست، ادامه داد: باید با تدبر و عمل به قرآن توشه و ذخیره ای برای دنیای ابدی و جهان آخرت اندیشید.

 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حاملان قرآن کریم پیچیده شده اند به رحمت الهی و زیر چتر رحمت و نور الهی قرار گرفته اند، گفت: کسی که حامل قرآن است از فیوضات تلاوت، حفظ و آشنایی با قرآن کریم برخوردار هستند و کسانی که عمل به قرآن نیز در سرلوحه کارهای خود دارند با انبیای الهی محشور خواهند بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در زمان کنونی مردم ایران با اطاعت از ولی فقیه زمان توانستند با حفظ وحدت انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برسانند و در مقابل استبداد و استعمار ایستادگی و مبارزه کنند.

 

وی افزود: در جنگ تحمیلی نیز ملت ایران با لبیک گویی به فرامین رهبر کبیر انقلاب و گوش سپاری به آیات جهادی که بر این مملکت نازل شده بود توانستند به پیروزی دست یابند و نیروهای عراقی را از کشور خارج کنیم.

 

آیت الله شبستری تأکید کرد: این پیروزی‌های بزرگ با عمل به بخشی از آیات قرآن کریم بوده است و این در حالی است که با عمل به تمام آیات قرآن کریم به اقتصاد و فرهنگ سالم رسیده و تمام درهای برکات الهی بر ما گشوده شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سایه عمل به برخی آیات قرآنی توانسته ایم کشوری آزاد و رو به آبادانی داشته باشیم که اگر مسلمانان جهان تمامی آیات قرآنی را مورد توجه قرار دهند قطعا کشورهای اسلامی به گلستان مبدل خواهند شد.

 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امام خمینی(ره) قرآن را محور تمامی اعمال خود قرار داده بودند افزود: اگر کشورهای مسلمان عمل به قرآن را مورد توجه خود قرار دهند از این ضلالت نجات خواهند یافت.

 

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری افزود: تمامی این نامگذاری ها بنا به مصالح نظام و برگرفته از قرآن کریم بوده است.

 

وی در پایان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی افزود: این مهم از راه ازدیاد تولید، صرفه جویی و اجتناب از اسراف محقق خواهد شد که همگی آنان دستورات الهی و قرآنی است که رهبری با عنوان مختصر اقتصاد مقاومتی بر عمل به آن تاکید دارند و ظیفه تمامی آحاد جامعه است که نسبت به عمل به این مهم کوشا باشند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات