۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۴۸۹۶۹
در آستانه دهه فاطمیه و سال نو:

امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبی غبارروبی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ در آستانه سال نو و دهه فاطمیه غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبی با غبارروبی بقعه متبرکه امام زادگان با قریه بیرجند آغاز شد.
حجت الاسلام محمد طاهر گرايلي مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان جنوبی عصر امروز با حضور مسؤولان اوقاف و مسؤولان شهرستانی با غبارروبی امامزادگان باقریه در شهرستان بیرجند آغاز شد.

 

در این مراسم با همکاری مردم غبارروبی امامزادگان باقریه انجام و این بقاع برای استقبال از مسافران بهاری و عزاداران فاطمی آماده شد.

 

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، برکات فرهنگ وقف را برای مردم توضیح داده و وقف را صدقه جاریه برای تمامی نسل‌های به‌جامانده از انسان معرفی کرد.

 

وی در این مراسم بابیان این‌که بسیاری از مشکلات مردم را با محوریت بقاع متبرکه و فرهنگ وقف می‌توان برطرف کرد، از مردم درخواست کرد قبل از این‌که دیر شود برای آخرت خود توشه‌ای جمع‌آوری کرده گفت: با توجه به این وقف برکات زیادی دارد بهترین توشه‌ای که انسان از این دنیا می‌تواند با خود به سرای باقی ببرد وقف است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این‌که مردم همان‌طور که در آستانه سال نو خانه‌های خود را غبارروبی می‌کنند باید خانه‌های دل خود را هم غبارروبی کنند، گفت: وقف نوعی غبارروبی خانه دل از کینه نسبت به بندگان خداوند است و انسانی که وقف می‌کند نشان می‌دهد روح بزرگی داشته و تمام بندگان خداوند را از عمق جان و وجود به خاطر رضایت الهی دوست دارد.

 

حجت‌الاسلام گرایلی تصریح کرد: اداره کل اوقاف خراسان جنوبی برای احیای موقوفات نیازمند همکاری مردم است و مردم در سال نو می‌توانند با کمک به اوقاف، موقوفات را احیا کرده و زمینه اجرای نیت خیر واقفان و کمک به نیازمندان و افرادی که وقف به آن‌ها تعلق می‌گیرد را فراهم کنند.

 

وی با اشاره به این‌که متأسفانه برخی دید بدی نسبت به مال وقف داشته و مال وقف را خانمان‌برانداز می‌خوانند، ادامه داد: برخلاف این دیدگاه مال وقف مالی است که برکات زیادی در جامعه داشته و زمینه عمران و آبادانی کشور و رفع فقر را از چهره عمومی جامعه برطرف می‌کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از واقفان و خیران قدردانی کرد و از مردم خواست در ایام سال نو با حضور پرشور در کنار بقاع متبرکه فرهنگ و ارزش‌های دینی و سبک زندگی اسلامی که همان سبک زندگی ائمه و امامزادگان است را به فرزندان خود معرفی کنند./968/پ203/ب5

ارسال نظرات