۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۲۴۹۰۵۵
مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور:

بیش از 70 هزار تشکل رسمی قرآنی در سطح کشور فعال هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 70 هزار تشکل رسمی قرآنی در سطح کشور فعال هستند.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سید حسن کوششی مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور شب گذشته در اجلاس رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها گفت: در حال حاضر بیش از 70 هزار تشکل رسمی قرآنی در سطح کشور فعال هستند.

 

وی پرداختن به مسائل مختلف دینی را در حوزه عترت و قرآن از ضروریات دانست و اظهار داشت: تقویت مبانی دینی و توجه به حوزه قرآن و عترت و آموزه‌های قرآنی به عنوان تنها راه مقابله با تهاجم‌های فرهنگی موجود در جامعه تلقی می‌شود.

 

حجت الاسلام کوششی در ادامه تصریح کرد: برای دست‌یابی به سبک زندگی جامعه اسلامی باید بر اساس معارف قرآنی و سیره اهل بیت(ع) عمل کنیم.

 

وی با بیان این که برای توسعه مباحث و فعالیت‌های قرآنی باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم گفت: دستگاه‌های حاکمیتی از جمله دستگاه‌هایی که در محلات هستند، باید فضا‌سازی‌هایی را به منظور تقویت حضور مردم در چنین برنامه‌ها ایجاد کنند.

 

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور با تأکید بر این که برخی از این تشکل‌ها توانمند‌تر و برخی نیز ضعیف‌تر هستند، ادامه داد: هدف ما استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در جامعه است و این کار در گرو استفاده عملیاتی در این مقوله است.

 

حجت الاسلام کوششی ادامه داد: ما می‌توانیم با بستر‌سازی‌های قرآنی با توجه به اقتضائات محلی از ظرفیت‌های مردمی در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم.

 

وی در پایان با بیان این که مباحث فرهنگی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب از مباحث بسیار مهم و برجسته است ابراز داشت: با توجه به تفاوت شرایط فرهنگی هر استان، باید قدم های اساسی در این راه برداشته شود./939/پ202/ب4

ارسال نظرات