۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۴۹۱۰۴
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت:

تذکرات پدرانه و دلسوزانه مراجع باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت با تاکید بر این که تذکرات پدرانه و دلسوزانه مراجع و علما باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، گفت: روحانیت با مشاهده نارسایی ها و مشکلات فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی و مدیریتی، دلسوزانه و مشفقانه تذکر دهد و اگر لازم شد فریاد زند.
محمد باقر خراساني
محمد باقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، جایگاه حوزه های علمیه شیعی را در جامعه دینی دارای نقشی بی بدیل توصیف کرد و گفت: همه دلسوزان اسلام باید با جدیت و فراست از جایگاه روحانیت صیانت کنند.
وی با اشاره به اقبال مردمی به روحانیت و حوزه  های علمیه، ادامه داد: توطئه های پیدا و پنهانی در کار است تا اعتماد دینی مردم به روحانیت را دچار تزلزل کند؛ با وجود همه تلاش های هوشمندانه دشمن علیه رهبریت، مرجعیت و روحانیت مردم همچنان روحانیت را امین دین و دنیای خود می دانند.
خراسانی افزود: اعتماد مردم به روحانیت و تبعیت آنان از رهبری و مرجعیت ریشه در باورهای دینی و مذهبی آنان دارد؛ از آن سو روحانیت در دوره غیبت همواره بزرگ ترین مدافع اسلام، قرآن و اهل بیت و مستحکم ترین پناهگاه مردم بوده است؛ امام خمینی (ره) نیز در منشور روحانیت فرموده اند اگر فقهای عزیز نبودند معلوم نبود چه بر سر اسلام، معارف علوم اسلامی و امت اسلامی آورده بودند.
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت ابراز امیدواری کرد حوزه های علمیه جدی تر و بیشتر توصیه های امام خمینی (ره) را در فضا و بدنه حوزه اجرایی و عملیاتی کنند و اظهار داشت: سفارش امام خمینی (ره) مبنی بر صیانت از قدرت دینی روحانیت باید مورد سفارش اکید قرار گیرد و در این راستا بایستی حرمت و حریم مرجعیت حفظ شود؛ همواره از نهادهای کهن، انقلابی و دارای سوابق درخشان حوزوی همچون جامعه مدرسین حمایت شود.
وی گفت: در پاره ای موارد ضعف هایی از نوع سوء مدیریت و عدم احساس تعهد جدی و یا احیاناً خوی و خلق دنیا طلبی مانند مفاسد اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد که اصلاً شایسته و زیبنده نظامی همچون جمهوری اسلامی ایران که محصول مجاهدت های طاقت فرسای علمای بزرگ شیعه در طول تاریخ و نتیجه خون مقدس هزاران مجاهد و شهید و جانباز و ایثار گر است نیست.
خراسانی ادامه داد: وجود پاره ای نارسایی ها و یا مشکلات ناشی از هواپرستی ها و دنیا طلبی ها هیچگاه باعث نخواهد شد که روحانیت، مراجع و حوزه های علمیه، مخصوصاً حوزه پر صلابت و همواره بیدار و همیشه در صحنه قم نسبت به اصل نظام و انقلاب و رهبری بی تفاوت یا دلسرد یا معترض باشد.
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت افزود: باید روحانیت با مشاهده نارسایی ها و مشکلات فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی مدیریتی، دلسوزانه و مشفقانه تذکر دهد، هشدار دهد و اگر لازم شد فریاد زند؛ و همه باید بدانند که فریاد روحانیت بر سر مفاسد، انحراف ها و کج روی هاست نه فریاد علیه انقلاب و نظام و جمهوری اسلامی، در این راستا تذکرات پدرانه، مشفقانه و دلسوزانه مراجع عظام تقلید نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد./836/ت302/ج
ارسال نظرات