۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۴۹۱۴۵
شریعتمداری:

مدیریت افکار اصلی ترین میدان مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ شریعتمداری گفت: بنای انقلاب بر اساس باور های اسلامی است و مدیریت افکار اصلی ترین میدان مقابله با جنگ نرم است.
حسين شريعتمداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه کیهان در مراسم اختتامیه دروه آموزش جامع روزنامه نگاری که به همت موسسه فرهنگی روایت صبح پنج شنبه هفتم اسفند در موسسه فرهنگی رسانه ای اوج برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، گفت: ایشان می فرمایند که انقلاب اسلامی بعثت دوباره ملت ایران بود.


وی افزود: حیف است که آدم ها در این دوران باشند و از اسلامی که بعد از قرن ها خون دل خوردن ها و شهید دادن ها، به دست آمده دفاع نکند و یا این که در مقابل آن ساکت باشند.


مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به خاطره حضور خود در خدمت مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان می فرمایند افرادی که امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می کنند اگر چند برابر هم شوند، باز هم کم است و جای کار بیشتری را می طلبد و باید هر کسی در جایی که کار می کند، به فعالیت خود به بهترین نحو ادامه دهد.


شریعتمداری خطاب به هنرجویان روزنامه نگاری گفت: حریف شما سابقه دیرینه دارد و عقبه آن ها مشخص است، آنها مقاله هایی را چاپ می کنند و بدون این که آب از آب تکان بخورد آن را منتشر می سازند، در این راه هجمه فرهنگی زیاد است و نباید از آن بترسید، سعی تان باید این باشد که حریف ها را هدف بگیرید و در مقابل آنها بایستید.


وی ادامه داد: شما وارد میدانی می شوید که در این میدان درگیری زیاد است و حریف سعی می کند تا شما را از میدان به در کند.


این فعال رسانه ای با بیان اینکه انسان ها همان طور که فکر می کنند عمل می کنند، اظهار کرد: اگر بتوانید افکار را تغییر دهید، رفتار هم تغییر می کند و کسانی که می توانند افکار عمومی را مدیریت کنند، رفتار را هم مدیریت می کنند و اساس جنگ نرم بر همین امر استوار است.


شریعتمداری با بیان اینکه بنای انقلاب بر اساس باور های اسلامی است، عنوان کرد: افکار اصلی ترین میدان برای مقابله با جنگ نرم است.


وی با بیان اینکه دو نقطه مثبت و ضعف میان حریف است، افزود: نقطه قوت رسانه است و با ورود رسانه به داخل خانه ها بین اعضای آن تاثیر می گذارند و نقطه ضعف این است که ما در میان آنها حضور نداریم و این کار رسانه ای را می طلبد.


مدیر مسوول روزنامه کیهان با بیان اینکه صحنه صحنه نبرد است، گفت: در صحنه نبرد باید مراقب رفتار حریف بود و نباید از او غفلت کرد، باید بیدار بود و نباید به خواب رفت.


شریعتمداری اظهار کرد: نقطه ضعف حریف پیام است و توپخانه شلیک می کند، هم به گلوله پیام و هم خود پیام و رسانه همه این ها مهم است.


وی افزود: حریف پیام ندارد اما ما پیام داریم، دنیا تشنه اسلام ناب محمدی است و به قول کوهن انقلاب ایران حزب الله را در لبنان و حماس را در فلسطین پدید آورد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات