۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۴۹۱۹۷
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

ترویج فرهنگ قرآنی با زبان هنر ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه فرهنگ قرآنی جامعه را از آسیب های اخلاقی و روانی مصون می کند.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی امروز در همایش «استاد شهریار و قرآن» در تبریز اظهار داشت: توسعه فرهنگ قرآنی، جامعه را از آسیب های اجتماعی، اخلاقی و روانی مصون می کند.

 


وی با تأکید بر نقش آموزه های قرآنی در مقابله با جرائم و پیشگیری از بزهکار خاطرنشان کرد: جامعه هر چه قدر از مفاهیم و فرهنگ قرآنی دور شود آسیب های اجتماعی به همان اندازه در جامعه افزایش می یابد.

 


عضو کمسیون اجتماعی مجلس افزود: بر اساس تحقیقات مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی فاصله گیری از فرهنگ قرآن موجب بروز و ظهور آسیب های اجتماعی می شود.

 


سعیدی با بیان این‌که بررسی آسیب های اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در اولویت است، خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرائم با نگاهی علمی و کارشناسانه محقق می شود که نمایندگان ملت این مسأله را پیگیری می کنند.

 


همچنین حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری این همایش همزمان با مسابقات قرآنی اظهار داشت: شهریار با تمسک به قرآن عرشی شد و در تاریخ ماندگار شد.

 


وی با بیان این‌که شهریار مانوس با قرآن و عترت بود و شعر 'علی ای همای رحمت' مصداق این موضوع است، خاطر نشان کرد: تبریز مشاهیر و علمای بزرگی را به جهان اسلام معرفی کرده که شهریار و علامه طباطبایی نمونه ای از این بزرگان است.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری همایش قرآن و علامه طباطبایی در دهم اسفند از برنامه جنبی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در تبریز، گفت: علامه طباطبایی با نگارش تفسیر المیزان بی نظیرترین و بی همتاترین تفسیر قرآن را به جهان اسلام معرفی و به یادگار گذاشت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات