۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۴۹۲۶۰
امام جمعه اردهال‌کاشان:

تمرکز جلسات قرآنی باید بر حفظ قرآن کریم باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: اهل سنت حافظان زیادی را پرورش داده اند، اما ما اهل تشیع که به دلایل مختلف قرآنی و روایی دین حق هستیم، به حفظ قرآن کریم توجه مناسبی نداشته ایم.
حجت‌الاسلام مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال پنجشنبه شب، در جمع قاریان و حافظان جلسه قرائت قرآن جوادالائمه روستای دارالسیاده علوی کاشان با اشاره به این که از پیامبر اسلام(ص) روایت است بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و به دیگران بیاموزاند، گفت: در روایات زیادی آمده است که گوشت و خون هر کس با قرآن عجین شد، بدن او بر آتش جهنم حرام می شود.

 

وی افزود: دین اسلام برترین دین، کتاب قرآن برترین کتاب و رسول خدا آقا و سرور رسولان و ائمه(ع) حجج الهی هستند، از این رو با در اختیار داشتن چنین کتابی باید به حفظ و فراگیری آن توجه بیشتری شود.

 

وی با اشاره به این که جلسه قرائت قرآن جوادالائمه روستای دارالسیاده علوی با قدمت نیم قرن فعالیت خود در عرصه قرآنی توانسته است خدمات ارزنده ای را در این زمینه انجام دهد، گفت: جهت دهی این جلسات معنوی و قرآنی سبب قرار گرفتن ما در مسیر دین و اسلام شده است.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: تمرکز جلسات قرآنی باید بر حفظ قرآن کریم باشد، چرا که روستای علوی که مزین به وجود سادات است، باید سرمشقی برای دیگر روستاهای منطقه اردهال باشد تا شاهد فعالیت های قرآنی وسیع تری در این منطقه مقدس باشیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی یادآورشد: خواسته رهبر معظم انقلاب این است که در مقابل اهل سنت سر به پیش نباشیم، چرا که امروز حافظ قرآن در بین اهل تشیع کم است که این یک عیب محسوب می شود.

 

به گفته وی، سرآمدی ایران اسلامی در زمینه های مختلف علمی موجب بهت سایر ملل جهان شده است، بنابر این ما می توانیم در حفظ قرآن نیز سرآمد ملت های اسلامی باشیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که امام رضا(ع) طی سه روز قرآن را ختم می کرد، افزود: پیام توجه امام معصوم به قرآن این است که قرائت قرآن سبب قرب الهی و انس عمیق با خداوند می شود که بهترین حالت یک عاشق آن است که به معشوق خود وصل باشد و کد اتصال ما به خداوند قرآن است.

 

امام جمعه مشهد اردهال گفت: امام راحل با حرکت عظیم خود موجب تحول در جهان شد که ایستادگی امروز ما در برابر قدرت های جهان، به دلیل تهور و بی باکی محض امام راحل است.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) در میان همه علمای گذشته نابغه دهر و شخصیتی استثنایی بود که توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند و امروزه شاهد تشعشع نور این حرکت عظیم در سراسر جهان هستیم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم یاد آورشد: امام راحل با همه این خدمات عظیم خود گفت که ناراحتی من از این است که کمتر توانستم در بحث علم قرآن فعالیت کنم و ای کاش می توانستم وقت بیشتری صرف قرآن کنم.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که عمل به قرآن یعنی نجات مردم و مستضعفین که حضرت امام نمونه ای شاخص در این زمینه است، گفت: انس با قرآن بسیار مبارک و ارزشمند است که همه علمای بزرگ اسلام به این مهم اشاره کرده اند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات