۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۴۹۳۹۴
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان:

افرادی که فهم درستی از دین ندارند، دچار انحراف می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان گفت: افرادی که فهم دین ندارند، دچار انحراف و گمراهی شده و دیگران را نیز به انحراف و گمراهی می کشانند که بارزترین نمونه آن در صدر اسلام خوارج و در عصر حاضر نیز گروه های تروریستی و تکفیری هستند.
حجت الاسلام سيد مجتبي جواهريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی رضائی جواهریان، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان صبح امروز در مراسم، یادبود شهید هادی حسینی در مرکز فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به این که فقه در لغت به معنای فهم است، گفت: فهم دین، غیر از دین داری است و چه بسا اشخاصی که دین دارند اما، فهم دین ندارند.

 

وی افزود: افرادی که فهم دین ندارند، دچار انحراف و گمراهی شده و دیگران را نیز به انحراف و گمراهی می کشانند که بارزترین نمونه آن در صدر اسلام خوارج و در عصر حاضر نیز گروه های تروریستی داعش و تکفیری و النصره و... هستند که آنگونه که دوست دارند اسلام را معنا می کنند و اسلام ستیزی را ترویج می کنند.

 

حجت الاسلام رضایی جواهریان در ادامه با اشاره به رابطه بین به وجود آمدن گروه تروریستی داعش و ترویج  اسلام انحرافی، به پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب استناد کرد و گفت: اسلام واقعی را باید از طریق فقهایی که در مسیر قرآن و عترت قرار گرفته اند دنبال کرد و مراقب توطئه دشمنان به ویژه تفرقه بین مسلمانان بود.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان همچنین با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، مبنی بر این که دو گروه، دانشمند هتّاک و پرده در و همچنین نادان مقدس مآب، پشت مرا شکستند، گفت: یکی با پرده دری کردن دانش اش باز می دارد  و دیگری از نادانی اش مردم را با مقدس مآبیش جلوگیری  می کند.

 

حجت الاسلام رضایی جواهریان در ادامه جایگاه و مقام شهید را مقامی والا دانست و تأکید کرد: برای حفظ خون شهدا و رضایت آنان باید طوری عمل کنیم که این انقلاب در مسیر اسلام و عترت و حمایت از ولایت فقیه را داشته باشیم.

 

وی، شهادت در راه اسلام و خدا را آگاهانه دانست و با اشاره به این که شهید با نوع کشته شدن خود، کارآگاهانه و فی سبیل الله را در جامعه ترویج می دهد یاد آور شد:  افتخار نیروی انتظامی به عنوان خدمتگزار مردم در این است که کتاب شهادت برای این نیرو همچنان باز است و همه ساله تعداد زیادی شهید را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کند.  

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه بیان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی امروز در اوج اقتدار و ایران اسلامی نیز به عنوان کشور مقتدر و تأثیرگذار در منطقه است و در تمامی تصمیم گیری و تصمیم سازی های منطقه نقش اصلی را دارد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان افزود: رهبر معظم انقلاب، افزون بر فرماندهی قوا، مجتهدی جامع الشرایط و ولایت امر است که فرماندهی معنوی و فرماندهی نظامی را همزمان عهده دار است و نیروهای مسلح تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب در مسیر شهادت حرکت می کنند.

 

حجت الاسلام رضایی همچنین با بیان این که نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی همیشه یار و یاور ولایت و رهبر معظم انقلاب است یاد آور شد: هر کجا که نیاز به شجاعت و شهادت در راه حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، نیروی انتظامی در همان جا حضور دارد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات