۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۴۹۵۱۸

برگزیدگان رشته ترتیل و حفظ مسابقات سراسری قرآن معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ نفرات برتر ترتیل بانوان و آقایان و رشته حفظ 20 جزء سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز معرفی شدند.
مسابقات سراسري قرآن در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، برگزیدگان رشته ترتیل در بخش بانوان سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری بزرگسالان قرآن کریم با برگزاری مرحله فینال معرفی شدند.


براساس این گزارش، فائزه سادات قریشی‌نسب از یزد، مرضیه فیروززاده از فارس، سنا منبوهی از خوزستان، مریم فتحی‌زاده از البرز و سعدا عزیزی بلاغی از تهران در این دوره از مسابقات به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به دست آوردند.


بنابر این گزارش، رقابت‌های رشته ترتیل آقایان، مسابقات سراسری قرآن نیز با برتری مجتبی قدبیگی از تهران به پایان رسید و ماجد نصری از خوزستان، محمدحسن حسن‌زاده از یزد، احسان محمدی از خراسان رضوی، محمدمهدی انگالیان از بوشهر به ترتیب مقام‌های دوم تا پنجم رشته ترتیل را به دست آوردند.


همچنین در رقابت‌های رشته حفظ 20 جزء قرآن آقایان، سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با برتری محمدرضا احمدی از قم به پایان رسید، ضمن این‌که رضا گل‌شاهی از خراسان رضوی، محمدجواد دلفانی از تهران، رضا حسن‌شاهی از فارس و رسول آزمایش از آذربایجان‌شرقی به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم را بدست آوردند.


لازم به ذکر است، در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم که در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی برگزار می‌شود 470 نفر از نخبگان و چهره‌های برتر قرآنی کشور در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم به رقابت می‌پردازند.


از این تعداد 250 شرکت کننده برادر و 220 شرکت کننده خواهر هستند که پس از انجام یک هزار و 920 مسابقه در 381 شهرستان و 280 مسابقه استانی در 31 استان به این دوره از رقابت‌های قرآنی راه یافته‌اند. نفرات برتر هر رشته به عنوان کشور در مسابقات بین‌المللی که سال آینده شرکت می‌کنند.


سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز از ششم اسفند با حضور 470 نخبه قرآنی در حال برگزاری است که از این تعداد 250 شرکت کننده برادر و 220 شرکت کننده خواهر هستند که پس از انجام یک هزار و 920 مسابقه در 381 شهرستان و 280 مسابقه استانی در 31 استان به این دوره از رقابت‌های قرآنی راه یافته‌اند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات