۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۴۹۶۰۳
معاون فرهنگی قوه قضائیه:

خداوند حقایق قرآن را به اهل تقوا عطا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: دست‌یابی به حقایق قرآن تنها از مسیر تقوا و پرهیزکاری ممکن است زیرا خداوند حقایق قرآن را به قلب اهل تقوا عطا می‌کند.
صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در مجموعه فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: این مسابقات در چهار مرحله برگزار شد که حدود 6622 نفر از شهرستانها، 720 نفر از سازمان‌ها و 162 نفر از ستاد شرکت داشتند که جمعا 7804 نفر شرکت کردند.

 

وی افزود: از سازمان‌های تابعه قوه قضاییه 167 نفر شرکت کردند که از این میان 38 درصد خانم و 62 درصد آنها آقا بودند.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه عنوان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی برنامه خوبی است اما در حوزه قرآن افزون بر مسابقه برنامه‌های دیگری در رابطه با مانوس کردن اعضای خانواده نیز انجام شده است، افزون بر مطالعه قرآن باید در زمینه فهم و به کارگیری مفاهیم و حقایق قرآن در زندگی کار شود.

 

حقیقت قرآن امری فراتر از دسترس افراد عادی است

 

حجت‌الاسلام صادقی اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید: ما قرآن را آسان قرار دادیم، قرآن ذکر قلبی و زبانی دارد یعنی حقیقت قرآن امری فراتر از دسترس افراد عادی است.

 

وی در ادامه گفت: آنچه انسانهای عادی درباره قرآن می‌توانند دریافت کنند بخش تسهیل شده آن است قرآن تنزیل یافته یعنی ما به نازله‌ای از قرآن دسترسی داریم.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: دست‌یابی به حقایق قرآن تنها از مسیر تقوا و پرهیزکاری ممکن است زیرا خداوند حقایق قرآن را به قلب اهل تقوا عطا می‌کند.

 

حقیقت قرآن نزد اولیای خداوند است

 

حجت‌الاسلام صادقی بیان داشت: بر سطوح ظاهری و تسهیل شده قرآن با تذکر، توجه، تامل و تدبر  می توان دست یافت اما حقیقت قرآن نزد اولیا خداوند است که با تبعیت از آنها در سیر و سلوک معنوی می‌توان به حقیقت قرآن نزدیک شد.

 

وی ابراز کرد: توجه به تذکر، مفاهیم و معانی قرآن سازنده و زمینه‌ساز سلوک معنوی است ما باید تلاش کنیم هر چه بیشتر با این کتاب الهی انس گرفته تا با الهامات الهی به معانی بلند آن دست یابیم.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به حدیثی از امیرمومنان(ع) اظهار داشت: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: اگر نبود این که خداوند قرآن را برای ذکر تسهیل کرده هیچ کس نمی‌توانست حقایق قرآن را بفهمد.

 

حجت‌الاسلام صادقی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند قرآن را تا سرحد فهم بشر پایین آورده است تا همه انسانها از مردم عادی و حکما همه بتوانند از قرآن استفاده و بهره خود را ببرند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات