۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۴۹۶۷۸
نماینده تبریز در مجلس:

افزایش اعتبارات فرهنگی خواست جدی نمایندگان است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمسیون اجتماعی مجلس گفت: تلاش داریم پیشنهادات ارائه شده از سوی نخبگان فرهنگی و قرآنی در بودجه سال آینده مصوب شود.
مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد اسماعیل سعیدی، عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه جنبی مسابقات سراسری قرآن کریم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی پیشنهادات بسیار خوبی در جهت افزایش اعتبارات فرهنگی ارایه شده است و در حال حاضر بررسی اعتبارات ادامه دارد.

 

وی با بیان این‌که هر سال ردیف اعتباری تشکل های مردم نهاد در اختیار دستگاه‌های مسؤول قرار داده می شود که این امر در بودجه سال آینده نیز پیش‌بینی خواهد شد، گفت: هفته جاری با همکاری همکاران مجلس بودجه خوبی را به موضوع فرهنگ و قرآن اختصاص خواهیم داد.

 


سعیدی با بیان این‌که تلاش داریم پیشنهادات ارایه شده از سوی نخبگان فرهنگی و قرآنی مصوب شود، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی کمبود اعتبار است که امیدواریم اعتبارات به حد کافی در موضوعات فرهنگی به دستگاه‌های متولی فرهنگی اختصاص یابد تا بتوانیم از این موسسات و سازمان‌های مردم نهاد حمایت کنیم.

 


نماینده مردم تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توقف انتشار اوراق وقف در سال 94 از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: باید شیوه ثبت وقف های جدید به روز رسانی شود و طرح توزیع اوراق وقف یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به این هدف بود.

 


سعیدی با بیان این‌که این طرح باتوجه به شرایط اقتصادی کشور امکان عمل به این سنت حسنه را برای همه فراهم می کرد، افزود: نباید نقش مردم در روند انجام این کارهای خیر حذف شود بلکه باید راه دیگری جایگزین می شد، چراکه بودجه و درآمد دولت محدود است.

 


وی با بیان این‌که دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مسائل فرهنگی به صورت تخصصی و موشکافانه است، اظهار داشت: علیرغم این‌که طی 36 سال گذشته کارهای فرهنگی گسترده‌ای در ابعاد مختلف جامعه صورت گرفته، اما هنوز اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

 


عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس و دولت باید دست به دست هم دهند و برای چاره‌اندیشی خلأهای فرهنگی جامعه اهتمام جدی داشته باشند، البته برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قران کریم در تبریز اقدامی ارزشمند در راستای تحقق مطالبات فرهنگی و قرآنی رهبری بوده است.

 


گفتنی است، سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم که با حضور 470 شرکت کننده در دو بخش بانوان و آقایان در تبریز برگزار می شود، فردا با معرفی و تجلیل از برگزیدگان کشوری در سالن اجتماعات مصلای اعظم تبریز پایان می یابد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات