۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۴۹۶۸۰
نماینده خبرگان رهبری:

کلاس های تفسیر قرآن کریم در دانشگاه‌ها برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: برگزاری کلاس های تفسیر قرآن کریم در دانشگاه و برای جوانان دانشجو می تواند در ارتباط عملی با مفاهیم قرآنی تأثیرگذار باشد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در حاشیه بازدید از روند برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز و در جمع فعالان قرآنی استان، اظهار داشت: سعادت جامعه در گرو عمل به فرامین قرآنی است.

 


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران نیز به برکت عمل به آیات قرآنی به پیروزی رسیده است، خاطرنشان کرد: سعادت دنیوی و اخروی در گرو توجه به قرآن است، اگر مفاهیم قرآن در ممالک اسلامی مورد غفلت واقع شود، مستکبران و کفار بر مسلمانان مسلط می شوند.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که قرآن بهترین راه های هدایت را به روی مردم می گشاید و عامل سعادت بشر و کامل‌ترین برنامه زندگی است، افزود: اگر در جامعه عدالت فردی و اجتماعی حاکم شود و بالاتر از آن اگر احسان و نیکی در جامعه حاکم شود فحشی و منکرات از بین خواهد رفت.

 


آیت الله شبستری با انتقاد از عدم توجه به سبک زندگی قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی گفت: این کتاب برای عمل آمده است و برنامه عملی مسلمانان است و تا این برنامه کامل و جامع پیاده نشود به آرمان های مقدس نزول قرآن نمی رسیم.

 


وی خواستار برگزاری کلاس های تفسیر قرآن کریم در دانشگاه ها شد و افزود: برگزاری کلاس های تفسیر قرآن کریم در دانشگاه و جوانان دانشجو می تواند در ارتباط عملی با مفاهیم قرآنی تأثیرگذار باشد، اگر بتوانیم نسل قرآنی و قرآن‌محور تربیت کنیم، آینده نظام اسلامی بیمه شده است.

 


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که هنوز آن گونه که باید ابعاد مختلف آیات قرآنی و دستورات آن برای فعالیت های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و ... تبیین نشده است، ادامه داد: با توجه به نیاز امروز جامعه باید به آیاتی که درباره ازدواج و اقتصاد مقاومتی است توجه ویژه ای صورت گرفته و این آیات به صورت کامل برای جوانان و مردم تبیین شود.

 


گفتنی است، سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم که با حضور 470 شرکت کننده در دو بخش بانوان و آقایان در تبریز برگزار می شود، فردا با معرفی و تجلیل از برگزیدگان کشوری در سالن اجتماعات مصلای اعظم تبریز پایان می یابد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات