۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۴۹۸۲۰

برگزاری بیش از 70 گفتمان دینی در مدارس خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری بیش از 70 گفتمان دینی در مدارس خراسان جنوبی خبر داد.
مديرکل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز در همایش روز تربیت اسلامی در جمع مربیان و معلمان خراسان جنوبی با اشاره به این‌که پیامبران الهی مهم‌ترین رسالت در عالم هستی یعنی تربیت انسان‌ها را بر عهده داشتند، گفت: رسالت معلمان و مربیان هم به‌خصوص مربیان پرورشی ازنظر تربیت انسان‌ها مانند پیامبران الهی است.

 

وی افزود: تربیت اسلامی از خانواده شروع‌شده و مدرسه دومین حلقه تربیتی پس از خانواده در جامعه است بنابراین در مدارس تنها نباید به آموزش به کودکان اکتفا شود بلکه باید جنبه‌های تربیتی را هم معلمان و مدیران مدارس در نظر داشته باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که خوشبختانه همکاری مدارس خراسان جنوبی با سازمان تبلیغات اسلامی بسیار خوب است، ادامه داد: با توجه به کمبود روحانی در خراسان جنوبی بهتر است معلمان در نبود مبلغان و روحانی با آموزه‌های دینی از طریق سازمان تبلیغات اسلامی آشنا شده تا بتوانند در تربیت دانش آموزان نقش مؤثری‌تری داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به این‌که باید معلمان متناسب بافهم دانش آموزان مسائل دینی و سبک زندگی اسلامی و همچنین نحوه برخورد با دیگران به‌ویژه جنس مخالف را از همان دوران دبستان به کودکان آموزش دهند، ادامه داد: توجه صرف به بعد آموزشی نمی‌تواند کشور را در رسیدن به اهداف خود کمک کند زیرا بنای نظام اسلامی بر تعلیم و تربیت است.

 

وی با اشاره به این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 500 گفتمان دینی در مدارس خراسان جنوبی به‌صورت تخصصی برگزارشده است، ادامه داد: از ابتدای ماه جاری بیش از 70 گفتمان دینی با محوریت سبک زندگی حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) در مدارس دخترانه و پسرانه خراسان جنوبی برگزارشده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با شاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای فرهنگیان گفت: سازمان تبلیغات با برگزاری برنامه‌های مختلفی برای فرهنگیان قصد تعمیق معارف دینی را در مدارس دارد.

 

حجت‌الاسلام لطفیان بابیان این‌که باید احکام دینی از همان دوران کودکی به دانش آموزان القا شود، افزود: در حال حاضر بیش از 100 هیئت مذهبی در مدارس خراسان جنوبی فعالیت دارند که این هیئت‌های مذهبی به‌صورت روزانه و در مراسم‌های مختلف برای دانش آموزان برنامه اجرا می‌کنند.

 

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف ازجمله مداحی و قرآن آموزی برای دانش آموزان خبر داد، اظهار کرد: معلمان می‌توانند در معرفی برنامه‌های سازمان تبلیغات به دانش آموزان نقش مؤثری داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام لطفیان یادآور شد: دانش آموزان و معلمان می‌توانند در تحقیق و پژوهش‌های خود از کتابخانه سازمان تبلیغات اسلامی استفاده کرده و استفاده از این کتابخانه برای دانش آموزان و معلمان رایگان است./968/پ202/ب

ارسال نظرات