۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۴۹۸۲۳
حجت الاسلام ناطق نوری:

ریشه تمام انحرافات در اسلام از دینداران دین‌نشناس است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناطق نوری گفت: تمام انحرافاتی که در جهان اسلام از آغاز تاکنون پیش آمده ریشه در دین داری دین ناشناسان دارد.
حجت الاسلام ناطق نوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در تبریز با تأکید بر درک صحیح از مفاهیم آیات قرآنی برای زندگی سعادتمند، اظهار داشت: رسیدن به کمال و نهایت رشد انسان در دین شناسی و عمل به دستورات اسلامی است.


وی با بیان این‌که دین‌داری با دین شناسی متفاوت است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم دیندار هستند، اما دین شناس نیستند؛ دینداری بدون دین شناسی این است که فرد بدون داشتن شناخت و معرفت دینی هرچه را که به رنگ دین باشد به آن نشان دهند، بدون تعمق و تفکر عمیق دینی قبول کند.


حجت الاسلام ناطق نوری با بیان این‌که دین شناس بودن محقق نمی شود مگر با پیدا کردن معرفت دینی از طریق تعمق بر مفاهیم عمیق قرآنی، گفت: تمام انحرافاتی که در جهان اسلام از آغاز تاکنون پیش آمده ریشه در دین داری دین ناشناسان دارد. آنها همچون کسانی هستند که قرآن را بالای نیزه بردند و در مقابل علی(ع) ایستادند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که قرآن شفا دهنده تمام بیماری های معنوی و روحانی انسان است، تصریح کرد: ابعاد معنوی قرآن عمیق تر و معجزه آساتر از ابعاد ظاهری آن است، در واقع عمق معنویت و اثرگذاری قران بسیار بالا است.


وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) که می‌فرماید؛ بهترین گفتار، گفتار خداست و کمال و نهایت رشد انسان این است که دین‌شناس قرار بگیرد، افزود: ضرر دین‌داری و دین‌ناشناسی این است که اگر کسی شناخت از دین نداشته باشد هر چیزی که رنگ دین داشته باشد، قبول می‌کند حتی اگر بن‌مایه آن از اسلام نباشد.


رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری عامل عمده نشر قرآن و معارف قرآنی در کشور را انقلاب اسلامی و شهدا دانست و گفت: عامل دیگری که موجب شد جوانان به سمت قرآن سوق پیدا کنند؛ نگاه و بینش عاشقانه و عالمانه رهبر معظم انقلاب به قرآن است، مقام معظم رهبری قبل از انقلاب هم اهتمام ویژه‌ای نسبت به برپایی محافل قرآنی داشتند و بعد از انقلاب نیز این محافل قرآنی را ادامه دادند.


وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به مفاهیم و درک آیات قرآن کریم، گفت: شما اگر یک صفحه قرآن بخوانی، اما همین یک صفحه را با تدبر و درک قرآن بخوانی بهتر است از این‌که یک جزء از قرآن را بدون درک و فهم آیات قرآن بخوانی زیرا قرائت یک صفحه از قرآن با تدبر بر قرائت یک جزء از قرآن بدون تدبر اولویت دارد.


حجت الاسلام ناطق در پایان با اشاره به فرمایش مولای متقیان علی(ع) که فرمودند؛ « بهار دلها قرآن است»؛ گفت: قاری قرآن باید عامل به قرآن نیز باشد، زیرا قاری قرآن، معرف قرآن است و اگر غیر از آنچه که می‌خواند و می‌گوید عمل کند، این آیات در روز قیامت علیه او می‌شوند و در این صورت اندوه و حسرت او زیادتر خواهد بود و بیشتر مورد ملامت قرار می‌گیرد./935/پ202/ج

ارسال نظرات