۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۴۹۸۴۹
در قم؛

دومین همایش اخلاق در اسلام و آیین کنفوسیوس برگزار می‏شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‏المللی المصطفی از برگزاری دومین همایش اخلاق در اسلام و آیین کنفوسیوس با مشارکت دانشگاه یونن چین در قم خبر داد.
خالق پور

حجت‏ الاسلام والمسلمین مجید خالق پور معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‏المللی المصطفی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: دومین همایش اخلاق در اسلام و آیین کنفوسیوس با مشارکت دانشگاه یونن چین و معاونت پژوهشگاه بین‏المللی المصطفی 13 اسفندماه برگزار می‏شود.

 

وی افزود: در این همایش موضوع اخلاق به صورت مقایسه‏ای و ناظر بر آیین کنفوسیوس بررسی و مقالات و سخنرانی‏هایی در این زمینه ‏ارائه خواهد شد‏.

 

دبیر این همایش خاطرنشان کرد: آیین کنفوسیوس یک آیین با نظام اخلاقی منسجمی است که باید از سوی دانشمندان حوزوی مورد توجه قرار بگیرد.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مقالاتی با عنوان‌های اخلاق محیط زیست در اسلام و کنفوسیوس، اخلاق از دیدگاه امام خمینی(ره) و کنفوسیوس، اخلاق در خانواده، اخلاق و قوانین بین‏المللی از نگاه اسلام و کنفوسیوس، قوانین اخلاقی از نگاه علامه طباطبایی(ره) و کنفوسیوس و عدالت قضات از دیدگاه اسلام و کنفوسیوس به این همایش ارائه شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: هفت نفر از دانشمندان چینی با ارائه پنج مقاله و دو سخنرانی و 18 مقاله و دو سخنرانی از سوی اندیشمندان حوزوی در این همایش ارائه می‌شود.

 

شایان ذکر است این همایش در روز چهارشنبه 13 اسفندماه از ساعت 8:30 تا 17:30 در پژوهشگاه المصطفی برگزار خواهد شد.

 

لازم به ذکر است نخستین همایش با همین موضوع در چین و به میزبانی دانشگاه یونن سال گذشته برگزار شد./1329/ت302/ی

ارسال نظرات