۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۵۰۰۳۴

برگزاری بیش از 100 کارگاه مشاوره‌ای و تبلیغی در زمینه مبارزه با مواد مخدر

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری بیش از 100 کارگاه مشاوره‌ای و تبلیغ در زمینه مبارزه با مصرف مواد مخدر از سوی مبلغان در مدارس خراسان جنوبی خبر داد.
مواد مخدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد سلم‌آبادی، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند با بیان این‌که قرار گرفتن خراسان جنوبی در مرکز نقل ‌و انتقال و مبادلات مواد مخدر موجب شده است که جوانان و نوجوان این استان در مقایسه با سایر استان‌ها در معرض خطر بیشتری باشند، گفت: اداره تبلیغات اسلامی در این زمینه بی‌توجه نبوده و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره درزمینهٔ مبارزه با مصرف مواد مخدر در مدارس استان پیشگام بوده است.

 

وی با اشاره به این‌که در مدارس خراسان جنوبی بیش از 100 کارگاه آموزشی درزمینه مبارزه با مصرف مواد مخدر مدارس شده است، گفت: باید فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی با همکاری نهادهای مختلف در زمینه مبارزه با مصرف مواد مخدر در مدارس خراسان جنوبی با توجه به افزایش حجم تهدیدات گسترش یابد.

 

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: اضافه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینهٔ مبارزه با مواد مخدر برای دانش آموزان، تبلیغات اسلامی همچنین برای هیأت‌های مذهبی، روحانیان و مشاوران مذهبی کارگاه‌های آموزشی درزمینه مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌کند.

 

حجت‌الاسلام سلم‌آبادی بابیان این‌که در حال حاضر بیش از 50 مشاور مذهبی در دبیرستان‌های سطح شهرستان و استان فعالیت می‌کنند، افزود: کارگاه‌های آموزشی برای این مشاوران برگزار می‌شود تا در راستای مبارزه با مواد مخدر و آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان از این آموزش‌های استفاده کنند.

 

وی بابیان این‌که اداره تبلیغات اسلامی با کمبود مبلغ درزمینهٔ مای مختلف روبه‌رو است، از معلمان و اقشاری که با نسل جوان در ارتباط هستند تقاضا کرد تا در دوره‌های آموزشی تبلیغات اسلامی شرکت کرده و بتوانند درزمینهٔ بصیرت افزایی نسل جوان نقش مؤثرتری داشته باشند.

 

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان این‌که متأسفانه مصرف سیگار و مواد مخدر صنعتی در میان نسل جوان در حال افزایش است، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از دلایل مرگ‌ومیر در میان نسل جوان مصرف زیاد مواد مخدر است؛ بنابراین باید خانواده به‌صورت هوشیار و آگاه در این زمینه برخورد کرده و خطر مصرف مواد مخدر مختلف را به نسل جوان گوشزد کنند.

 

حجت‌الاسلام سلم‌آبادی یادآور شد: بی‌توجهی نسبت به گسترش مصرف مواد مخدر در میان نسل جوان خسارات و عواقب غیرقابل جبرانی برای کشور و آینده مردم به دنبال خواهد داشت و زمینه سقوط و تباهی جوانان را به‌جای تعالی و کمال فراهم خواهد کرد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات