۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۵۰۰۹۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

سیره حضرت زهرا الگویی ارزشمند برای جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد با تاکید بر این که حضرت فاطمه الزهرا(س) اسوه و الگویی ارزنده است، گفت: باید سیره نورانی این بانوی بزرگوار به عنوان درسی ارزنده برای همگان باشد.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم عزاداری دهه اول فاطمیه که در محمودآباد برگزار شد با تسلیت فرارسیدن این ایام، گفت: باید از خداوند منان بخواهیم تا به ما توفیق دهد بتوانیم هر چه بهتر و بیشتر مقام رفیع و بلند این بانوی بزرگوار را درک کنیم.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به سخنی از امام صادق(ع)، بیان داشت: همان طور که شب قدر شبش مخفی بوده قبر مادرمان فاطمه زهرا(س) نیز مخفی و شخصی که گل سرسبد جهان بشریت است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که اگر حضرت فاطمه(س) نبود آفرینشی نبوده است، افزود: این بانوی بزرگوار شخصی است که رضایت ، خوشنودی و غضب خدا بسته به این بانو بوده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام، گفت: خداوند راضی به رضای فاطمه الزهرا(س) و غضبناک به غضب او است و سخن گفتن از بانویی که اگر همه خوبی های عالم را جمع کرده و مجسمه ای بسازند به نام مجسمه خوبی ها باز زهرای مرضیه(س) به عنوان اسوه خوبی ها است.

 

وی ادامه داد: امام علی(ع) وقتی به معاویه می خواهد نامه بنویسد که خدا به او چه داده به او می گوید ای معاویه از ما پیامبر اعظم(ص) است و ابوجهل ازشما و فاطمه زهرا از ما و از شما چه چیزی است.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که امام علی(ع) فخر کرده و به خود می بالد که حضرت فاطمه الزهرا(س) از آن ها است، گفت:  امام حسن عسکری(ع) نیز می فرماید ای مردم ما حجت خدا بر شما هستیم و فاطمه الزهرا(س) حجت خدا بر ما است و امام زمان که عالم و آدم در انتظار او است می فرماید در زمان ظهورم به مادرم زهرا اقتدا می کنم.

 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر این که حضرت فاطمه الزهرا(س) اسوه و الگویی ارزنده است، گفت: باید سیره نورانی این بانوی بزرگوار به عنوان درسی ارزنده برای همگان باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این بانوی بزرگوار از عزت و عظمت والایی برخوردار است، بیان داشت: عظمت ایشان در همسر حضرت علی (ع) و دختر پیامبر بودن نیست که در اسلام نسبت فامیلی جایی ندارد که بگوییم چون ایشان فامیل و بستگان پیامبر بوده دارای مقام و منزلت است بلکه عظمت و بزرگی این بانوی دو عالم در تقوی و خدا ترسی و خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود دیدن است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهادت مادر سادات از وقایع عجیب و عبرت آموز تاریخ پر رمز و راز از صدر اسلام است که به یقین بررسی ابعاد آن حکایت از عمق فاجعه و انحراف از مسیر حقیقی دین خواهد بود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات