۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۵۰۳۰۵
حجت‌الاسلام ماندگاری:

ترویج ازدواج فاطمی مهم‌ترین رسالت روحانیت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی ترویج ازدواج فاطمی را مهم‌ترین رسالت روحانیت و خانواده‌ها در جامعه عنوان کرد و گفت: دیانت، لیاقت و ساده زیستی مهم‌ترین شاخصه‌های ازدواج فاطمی به شمار می رود.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه قم، بعدازظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این‌که حضرت زهرا(س) شفیع مسلمانان در روز قیامت هستند، گفت: اطاعت حضرت زهرا(س) بر تمامی عالمیان فرض واجب است؛ بنابراین ما به‌عنوان پیروان آن حضرت باید سیره و منش ایشان را در جامعه ترویج کنیم.

 

وی با بیان که در حال حاضر جوانان ما با مشکل ازدواج دیرهنگام و مشکلات مالی روبه‌رو هستند، تصریح کرد: ترویج ازدواج فاطمی مهم‌ترین راهکار مشکلات کنونی جامعه است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: زمانی که رسول خدا از حضرت علی(ع) پرسید که زهرا(س) را چگونه یافتی گفت من ایشان را بهترین یاور در اطاعت خداوند یافتم و حضرت زهرا(س) هم درباره حضرت علی(ع) همین سخن را گفتند که این موضوع نشان می‌دهد اساس ازدواج مادیات نیست بلکه اساس ازدواج دین یاوری همسر است.

 

حجت‌الاسلام‌ ماندگاری ادامه داد: دیانت، لیاقت و ساده زیستی مهم‌ترین شاخصه‌های ازدواج فاطمی به شمار می رود؛ منظور از دیانت این است که زن و شوهر در اطاعت خداوند یکی دیگر را یاری کرده و نگران هم باشند نه این‌که نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشند.

 

وی بابیان این‌که متأسفانه در جامعه امروزه به‌غلط لیاقت را خانه، ماشین و مسائل مادی معنا می‌کنند، تصریح کرد: دیانت غیر از این چیزها است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که لیاقت از دیگر ویژگی‌های ازدواج فاطمی است، افزود: لیاقت بر اساس دین یعنی زن و مرد بی‌دینی نکند، ظلم نکند و تنبلی نکند که خداوند در این صورت در زندگی به آن‌ها کمک می‌کند و چنین فردی از لیاقت برخوردار است.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به این‌که سادگی در ازدواج فاطمی بسیار مهم است و حضرت زهرا(س) و حضرت علی (ع) زندگی خود را در نهایت سادگی شروع کردند و زندگی آن‌ها بسیار ساده بود، گفت: لباس عروسی شیرین‌ترین چیز در زندگی یک دختر است اما حضرت زهرا(س) از لباس عروسی خود گذشتند و آن را به سائل بخشیدند زیرا انفاق برای حضرت شیرین‌تر بود.

 

وی ادامه داد: همه ما به حضرت زهرا(س) عشق می‌ورزیم پس چرا می‌خواهیم زندگی خود را جدای از زندگی حضرت فاطمه (س) آغاز کنیم به همین خاطر بهتر است که خانواده و مردم زمینه ازدواج فاطمی جوانان را در جامعه فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند لذت یک زندگی شیرین را بچشند.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر زندگی خود را فاطمی کنیم طعم یک زندگی شیرین و زیبا را خواهیم چشید./837/پ202/ی

ارسال نظرات