۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۵۰۴۰۵

همایش اخلاق در اسلام و آیین کنفوسیوس در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی اخلاق در اسلام و آیین کنفوسیوس به همت پژوهشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی در مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.
همايش اخلاق در اسلام و کنفونسيوس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش اخلاق در اسلام و آیین کنفوسیوس به همت پژوهشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی، دانشگاه یونن چین، معاونت پژوهش جامعه المصطفی، مجتمع عالی امام خمینی (ره)، موسسه زبان و فرهنگ و همکاری نمایندگی پژوهشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی در کشور چین امروز چهارشنبه 13 اسفندماه با حضور اندیشمندان حوزوی و پژوهشگران دانشگاه یونن چین در مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام مجید خالق پور، دبیر همایش اخلاق در اسلام و آیین کنفوسیوس در نخستین دقایق شروع این همایش بین‌المللی این همایش را همایش دوم مشترک بین جامعه المصطفی و دانشگاه یونن چین خواند.
 
 
دبیر همایش اخلاق در اسلام و آیین کنفوسیوس بابیان این که برگزاری این‌گونه همایش‌ها نقش بسیار مهمی در بازشناسی ظرفیت‌های فرهنگی و اعتقادی و اخلاقی بین دو مکتب اسلام و کنفوسیوس خواهد شد، اظهار کرد: این دومین نشست علمی مشترک بین این دو مرکز علمی ایرانی و چنی است که با محوریت دو مکتب صورت می‌پذیرد.
 
 
در ادامه این همایش صاحبان مقالات تخصصی دو کشور چین و ایران به ارائه مقالات پرداختند که در مجموع آقای علی همت بناری به ارائه مقاله اخلاق دو تعلیم و تعلم از دیدگاه اسلام و حجت الاسلام محمد احسانی به ارائه مقاله اخلاق در دیدگاه امام خمینی (ره) در شیفت صبح پرداختند.
 
 
گفتنی است این همایش عصر امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام عباسی رئیس پژوهشگاه المصطفی به کار خود پایان داد به طوری که در این همایش مجموعاً 15 مقاله علمی در محوریت موضوع همایش از سوی پژوهشگران ایرانی و چنی ارائه شد که شرح دقیق آن توسط دبیر همایش در پایان قرائت گردید. /921/د101/ی
ارسال نظرات