۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۵۰۴۰۷
سفیر سابق ایران در لبنان:

ولایت فقیه نقشی برجسته در پیشبرد کشور در مراحل بحرانی دارد

خبرگزاری رسا ـ سفیر سابق ایران در لبنان گفت: امروز ملت‌های جهان اسلام متوجه شده‌اند که ولایت‌فقیه نقش برجسته‌ای در پیشبرد امور کشور در مراحل بحرانی دارد.
غضنفر رکن آبادي رکن آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان، شامگاه چهارشنبه در گنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام در سالروز شهادت مالکوم شباز مبارز مسلمان و سیا‌ه پوست که در سالن همایش‌های بین‌المللی باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، ضمن درود به ارواح پاک شهیدان جهان اسلام، گفت: امروز اسلام قله‌های عظمت و اقتدار را یکی پس از دیگری فتح کرده و زحمات استعمارگران را در کاشت بذر نفاق و اشتغال در دنیا باطل می‌کند.

 

وی افزود: دشمنان اسلام و استکبار جهانی به ویژه اسرائیل در رویارویی با ایران به عنوان مظهر اقتدار جبهه مقاومت در عرصه بین‌الملل دائم گزینه نظامی را مطرح می‌کند چیزی که امروز برای کشور مقتدری چون ایران بسیار مضحک است.

 

سفیر سابق ایران در لبنان عنوان کرد: تحلیل‌گران و نویسندگان بسیاری به هدایت جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جبهه مقاومت اعتراف کردند.

 

رکن‌آبایی در ادامه گفت: بعد از پیروزی جمهوری اسلامی ایران همه شاهد تغییر اساسی موازنه قدرت در صحنه بین‌المللی به نفع مقاومت بودیم به گونه‌ای که امروز اسرائیل و آمریکا و هم‌پیمانان آنها را با شکست مواجه می‌کند.

 

وی با اشاره به دوران 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: دشمن با طرح کردن گزینه‌ نظامی ما را از چه می‌ترساند ما در 8 سال دفاع مقدس زمانی‌که انقلاب اسلامی ایران نوپا بوده و از نظر امکانات در تنگنای شدید بود با ایستادگی و دادن شهید امتحان خود را پس داده و پیروز میدان شدند.

 

سفیر سابق ایران در لبنان، در ادامه بیان داشت: افتخار ما این است که فرزند امام راحل خمینی کبیر هستیم که می‌فرمود اگر ما را به قتل تهدید کنید فرزندان عاشورا و اگر به تحریم تهدید کنید فرزندان رمضان هستیم شما نمی‌توانید ما را از چیزی بترسانید.

 

رکن‌آبادی ابراز کرد: جرم مردم ما این است که از منظومه نظام سلطه جهانی خارج شده و سیاست نه شرقی و نه غربی را با استقلال و قانون حمایت از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالمان و تحقق اسلام در دنیا را هدف خود قرار داده است.

 

وی گفت: دشمن حمله نظامی، محاصره اقتصادی و جریان‌های تکفیری را با اسرائیل و هم‌پیمانان آنها به کار گرفته تا کشور ایران را در دنیا بدنام کند اما امروز پیشرفت رزمندگان در کشورهای عراق و سوریه تاثیر بسیار مهمی را در صحنه جهانی و تغییر نگرش دنیا نسبت به ایران به عنوان حامی جبهه مقاومت داشته است.

 

سفیر سابق ایران در لبنان، عنوان کرد: امروز کشور ما در احقاق حقوق مظلومان بر اساس منویات دین اسلام در گذر بین‌المللی نقش اساسی دارد.

 

رکن‌آبادی افزود: امروز کشور ما با هدایت امام راحل و مقام معظم رهبری در اقیانوس متلاطم و ناامن دنیا به عنوان کشوری با ثبات به پیشرفت‌های نظامی، علمی و صنعتی ادامه می‌دهد و همه اینها مرهون حق‌طلبی و هم‌بستگی مردم ولایتمدار و مسؤولان نظام است که سبب بیداری ملت‌های دنیا شده است.

 

وی عنوان کرد: امروز ملت‌های جهان اسلام متوجه شدند که ولایت‌فقیه نقش برجسته در پیشبرد امور کشور در مراحل بحرانی دارد.

 

سفیر سابق ایران در لبنان، خاطرنشان کرد: امید که خداوند به همه ما توفیق دهد که پیروان راستین رسول مکرم اسلام(ص)، ائمه معصومان(ع) و از رهروان راه شهدای جهان اسلام در تمامی دنیا باشیم  و این توفیق را داشته باشیم که میراث اسلام را به خوبی پاسداری کنیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات