۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۵۰۴۲۸
مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی:

احسان و انفاق از سنت‌های حسنه اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی گفت: احسان، انفاق و دستگیری از نیازمندان از سنت‌های حسنه دین مبین اسلام و سیره اولیای الهی است و در این راستا خداوند متعال در قرآن کریم مکرراً مومنان را بر فرهنگ انفاق و نوع دوستی سفارش کرده است.
 حجت‌الاسلام سيد علي حسيني‌پور مدير حوزه هاي علميه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی عصر امروز در در مراسم زنگ احسان و نیکوکاری که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در اراک نواخته شد ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) ایشان را الگوی کامل بشریت عنوان کرد و گفت: همه توفیقات در پرتو ایمان، معرفت، عمل به قرآن و معارف دین و پیروی از اهل‌بیت(ع) به دست می آید.

 

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی اظهار داشت: احسان، انفاق و دستگیری از نیازمندان از سنت‌های حسنه دین مبین اسلام و سیره اولیای الهی است و در این راستا خداوند متعال در قرآن کریم مکرراً مومنان را بر فرهنگ انفاق و نوع دوستی سفارش کرده است.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با اشاره به این که خداوند متعال در قرآن می‌فرمایند که ما در دنیا 7 گروه از انسان‌ها را بیشتر از دیگران دوست داریم، بیان کرد: محسنین و انفاق‌کنندگان از جمله این افراد هستند.

 

وی تصریح داشت: در جامعه کنونی قطعاً انسان هر چه انفاق کند نمی‌تواند سطح افراد نیازمند و فقیر را به سطح افراد بی‌نیاز برساند و همچنین ضرورت دارد تا افراد بی‌نیاز قدری نیز به فکر انسان‌های نیازمند بوده و از مال خود در راه کمک و دستگیری از نیازمندان و فقرا انفاق کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی گفت: در آموزه‌های دین مبین اسلام بر فرهنگ مواسات بیشتر از مساوات سفارش شده است و همچنین مساوات به معنای برابری و مواسات همراهی و همگامی همه افراد جامعه با یکدیگراست.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور خاطر نشان کرد: در دین مبین اسلام مواسات به این معناست که افراد بی‌نیاز نسبت به دستگیری از نیازمندان تلاش کرده و آنچه که از مال و رفاه دارند را با افراد نیازمند تقسیم کنند./842/پ203/ب4

ارسال نظرات