۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۵۰۵۱۴
به همت بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان؛

1600 دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب غرب اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال چهل دستگاه اتوبوس در قالب کاروان‌های دانشجویی راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد، گفت: نخستین کاروان راهیان نور دانشجویی استان، امروز 14 اسفند با هشت دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب غرب اعزام شدند.
راهيان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علیرضا کیخا مسؤول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان، ظهر امروز 14 اسفندماه در نشست خبری ستاد راهیان نور دانشجویی استان که در سالن کنفرانس ناحیه بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: هر سال بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان بنا به شرایط استان، اردوهای راهیان نور خود را به صورت متمرکز از نیمه دوم اسفندماه آغاز می‌کند و امسال نیز همین‌گونه است.

 

وی ادامه داد: نخستین کاروان راهیان نور دانشجویی استان امروز 14 اسفند با هشت دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب غرب اعزام شده‌اند دو کاروان تجمیعی دیگر نیز به ترتیب شانزدهم و بیستم اسفند حرکت خود را آغاز خواهند کرد و در مجموع چهل دستگاه اتوبوس به مناطق اعزام خواهند شد.

 

کیخا با تأکید بر تفاوت اردوهای راهیان نور امسال نسبت به سال‌های گذشته، اظهار داشت: راهیان نور امسال تفاوت عمده با سال‌های گذشته دارد زیرا در سال جاری پیش از اعزام کاروان‌ها در همه دانشگاه‌های استان یادواره شهدا به منظور فضاسازی برای راهیان نور صورت گرفته که این اقدام بی‌سابقه است.

 

مسؤول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: استقبال دانشجویان دختر از اردوهای راهیان نور مانند سال‌های گذشته نسبت به دانشجویان پسر بیشتر بوده است به نحوی که در بسیاری از دانشگاه‌ها به دلیل محدودیت ظرفیت، مجبور به انجام قرعه‌کشی شدیم و از این بابت شرمنده دانشجویانی هستیم که نمی‌توانند به این سفر معنوی نائل شوند.

 

وی در تشریح برنامه‌های اردوی راهیان نور دانشجویی سیستان و بلوچستان، بیان کرد: مدت سفر هر کاروان اعزامی هفت روز پیش‌بینی شده است که دانشجویان در سه روز از یادمان‌های فکه، فتح‌المبین، دوکوهه، چزابه، پادگان حمید، مقتل شهدای هویزه، طلائیه، اروند، شلمچه و مسجد جامع خرمشهر بازدید خواهند کرد و در این مناطق از برنامه‌های گوناگون فرهنگی شامل رزمایش‌ها، نمایشگاه‌ها، عزاداری‌ها و روایتگری‌ها بهره خواهند برد.

 

کیخا افزود: سعی داریم که امسال زمینه‌ای را فراهم کنیم تا دانشجویان، پس از اتمام اردوی رهیان نور رها نشوند به همین منظور همایش موقعیت بهشت با محتوای بیان خاطرات اردو و تقدیر از دلنوشته و وبلاگ برتر پس از تعطیلات نوروزی نیز برگزار خواهد شد تلاش می‌کنیم تا راهیان نور را از مکان و زمان محدود به سمت فضای دانشگاه‌ها بکشانیم تا دانشجویان همواره با شهدا مأنوس باشند./831/پ202/ب4

ارسال نظرات