۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۵۰۵۷۴
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

مقابله با جنگ نرم نیازمند همسویی در فعالیت های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی، گفت: هدف دشمن در جنگ نرم، فرهنگ اسلامی است و هم سویی و شناخت اولویت های فرهنگی راهکار اصلی مقابله با دشمن است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد عصر امروز در نشست فعالان فرهنگی شهرستان نجف آباد که در محل سالن شهروند نجف آباد با حضور مسؤولان و تشکل های فرهنگی برگزار شد، گفت: برگزاری نشست های تعامل فرهنگی میان ارگان ها و ادرات یکی از راه های مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان است.

 

وی تغییر سبک زندگی و فاصله گرفتن از فرهنگ اسلامی ایرانی را یکی از دغدغه ها و آسیب های جامعه امروز بیان داشت و افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب به کرات درباره سبک زندگی اسلامی تأکید داشته اند، وظیفه تمام متولیان فرهنگی هر شهری است که برای رفع این دغدغه به صورت عملی و راهکاری وارد میدان شوند.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: عدم شناخت اولویت های فرهنگی، همسو نبودن برنامه های فرهنگی ارگان های مختلف، غفلت، عدم شناخت درست آسیب های اصلی اجتماعی امروز، تکراری بودن برنامه های فرهنگی از جمله چالش های موجود در مقابله با جنگ نرمی است که هدف اصلی اش از میان بردن فرهنگ اصیل اسلامی است.

 

وی درباره دیگر چالش های موجود در فعالیت های فرهنگی در سطح جامعه افزود: گاهی اتفاق می افتد که بر اثر ناهماهنگی میان ارگان های مختلف، فعالیت های فرهنگی سبب خنثی شدن یکدیگر عمل می کنند و گاهی به علت عدم شناخت اولویت ها، بسیاری از زمینه های فرهنگی کوتاهی می شود در صورتی که باید برنامه های فرهنگی خروجی مثبت داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه بیان کرد: تمام ارگان های فرهنگی در سطح یک شهر، تکمیل کننده پازلی هستند که باید جامعه را به سوی آرامش و فرهنگ صحیح اسلامی ایرانی حرکت دهد و این امر جزء با تعاملات و هم سویی هر چه بیشتر بین ارگان های فرهنگی چون مساجد، هیات ها، مشاوران مدارس و تشکل های فرهنگی محقق نخواهد شد.

 

وی با اشاره به هجوم بی وقفه دشمن در میدان جنگ نرم افزود: امروز بیش از گذشته کودکان و نوجوانان در معرض حملات جنگ نرم دشمن قرار دارند و آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین میدان تعلیم و تربیت نیازمند برنامه های فرهنگی با همت و همکاری دیگر ارگان ها است.

 

حجت الاسلام حسناتی تشکیل گردهم آیی فرهنگی را از جمله راهکارهای مقابله با جنگ نرم بیان داشت و گفت: تشکیل مجمعی با حضور تمام اقشار و نخبگان فرهنگی در کنار یکدیگر و تبادل نظرات و مشارکت فکری آنان با یکدیگر باعث ایجاد هم سویی و عدم فرافکنی در فعالیت های فرهنگی است.

 

وی در ادامه بیان کرد: اصل و فلسفه انقلاب اسلامی گسترش روح معنویت، اخلاق و کرامت انسانی در جامعه است و امکاناتی که خداوند در اختیار انسان قرار داده است برای اقامه مبانی دین در تمام زمینه ها است و امروز شما تأثیرگذاران فرهنگی جامعه باید اقامه کننده این مبانی دینی باشید./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات