۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۵۰۷۰۶
نماینده خبرگان رهبری:

اتخاذ سیاست‌های حمایتی از تولید داخلی ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی استفاده از ظرفیت مردمی و برنامه ریزی برای استحکام تولید داخلی را لازمه خروج از اقتصاد نفتی دانست.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با تأکید بر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد مقاومتی و رهایی از بودجه نفتی اظهار داشت: رهبری با ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی به دنبال اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی بوده‌اند.

 


وی با بیان این‌که ورود مردم برای به دست گرفتن اقتصاد لازمه موفقیت کشور در این عرصه است، خاطرنشان کرد: دولت هیچ‌گاه تاجر خوبی نیست، دولت تنها باید در عرصه نظارتی و مقابله با تخلف‌های اقتصادی نقش‌آفرینی کند، ضمن این‌که اتخاذ سیاست‌های حمایتی از تولید داخل نیز بر عهده دولت است.

 


حجت الاسلام والملسمین پورمحمدی با اشاره به بخش‌های از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان شرقی گفت: وابستگی اقتصاد کشور به نفت و دولتی بودن آن دو نکته مهمی بود که معظم‌له بدان اشاره کردند و لازم است دولتمردان برای رفع این معضل اهتمام داشته باشند.

 


امام جمعه مراغه ادامه داد: اگر مردم عزم جدی برای ورود به اقتصاد داشته و آن را در دست بگیرند، می توانیم افزون بر خروج از بحران های اقتصادی در این زمینه نیز به خوداتکایی برسیم، به عبارت دیگر بایستی اقتصاد کشور را به سوی مردمی شدن سوق دهیم و سرمایه‌های اندک مردم را به اقتصاد خرد و کلان تزریق کنیم.

 


وی استفاده از ظرفیت مردمی، برنامه ریزی برای استحکام تولید داخلی، خروج از اقتصاد نفتی، افزایش درآمد مالیاتی و ارتقای بهره وری با کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت تولیدات داخلی را از مهم‌ترین راهکارهای توسعه اقتصاد در کشور دانست و گفت: اصلاح زیرساخت های اقتصادی کشور موجب عدم تأثرپذیری از تحریم ها خواهد شد.

 


حجت الاسلام والملسمین پورمحمدی با بیان این‌که تحریم‌های غربی در مقابل اراده ملت ایران هیچ است، ادامه داد: با توجه به فشارهای بین المللی و تحریم های استکبار جهانی تنها راه برون رفت از تحریم ها، خارج شدن از اقتصاد وابسته به نفت و دولتی اجرای اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب که همیشه بر آن تاکید داشتند.

 


نماینده خبرگان رهبری رسالت سران سه قوه در اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را بسیار خطیر دانست و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این سیاست ها تمام مسؤولان از جمله قوای مقننه و قضائیه نیز باید با اصلاح قوانین و مقابله با مفاسد اقتصادی زمینه ورود مردم به اقتصاد را بیش از گذشته فراهم کند.

 


امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری در آستانه سال جدید بر توجه به نیازمندان تأکید کرد و گفت: توجه به نیازمندان از سنت های حسنه دین اسلام بوده که امام راحل با صدور فرمان تأسیس کمیته امداد توانست توجه به این امر الهی را در افکار عمومی نهادینه کند./935/پ202/4ب

ارسال نظرات