۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۵۰۷۲۹
امام جمعه کرج:

ملت ایران هرگز در مذاکرات هسته ای تسلیم نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج با اشاره به رجز خوانی های سران رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: ملت ایران هرگز در مذاکرات هسته ای تسلیم نخواهد شد و اگر رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین خطایی علیه کشورمان مرتکب شود، به طور قطع اسرائیل غاصب از نقشه روزگار محو خواهد شد.
نماينده ولي فقيه در استان البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به رزمایش بزرگ پیامبر اعظم نیروى دریایى سپاه پاسداران، گفت: در رزمایش های اخیر که از سوی نیروهای بسیجی و غیورمردان عرصه دریایی انجام شد نتیجه تلفیق ایمان، خودباوری و دانش روز جوانان مومن و متعهد ایرانی بود که توانست جهان استکبار را مبهوت و متعجب زده قدرت و تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران کند.

 

امام جمعه کرج ادامه داد: این رزمایش پیام های مهمی چون بصیرت، اقتدار و مقاومت را به دشمنان اسلام داد و یکی از مهم ترین پیام این رزمایش این بود که با اقتدار تمام اعلام کرد که ملت ایران هرگز در مذاکرات هسته ای تسلیم نخواهد شد.

 

وی با اشاره به  دروغ پردازی های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا اظهار داشت: اظهارات ایران هراسانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این کنگره یک جوسازی و لجن پراکنی فریبکارانه است و مانند همیشه ادعا دارند که ایران به‌دنبال دستیابی به بمب هسته‌ای است و از قدرت‌های جهانی خواست که مانع از فعالیت‌های هسته‌ای ایران شوند.

 

امام جمعه کرج تصریح کرد: اگر رژیم صهیونیستی کوچکترین خطایی علیه کشورمان مرتکب شود، به طور قطع، اسرائیل غاصب از نقشه روزگار محو خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به وضعیت سیاسی منطقه، بیان داشت: جریان انصار الله در یمن به یک حرکت و جریان عمومی تبدیل شده است که آن را می توان یک جریان مثبت دانست و در صورتی که این جریان در مسیر حرکت مقاومت حزب الله لبنان به عنوان یک الگو برای آن‌ها قرار بگیرد قطعاً موفق‌ خواهند بود.

 

وی افزود: یمن دارای چهار موقعیت ویژه ژئوپلیتیک است، اشراف بر خلیج عدن، اشراف کامل و بی‌رقیب بر مهم‌ترین تنگه راهبردی جهان و اشراف کامل بر آبراه حساس دریای سرخ و نقطه اتصال خلیج فارس به آفریقا است بنابراین قدرت های بیم المللی و بازیگران منطقه ای در جهت رسیدن به منافع خود در این منطقه حساس تحولات یمن را دنبال کرده و به طور مستقیم در آن دخالت می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به 20 اسفند روز راهیان نور و ترویج فرهنگ ایثار، اظهار داشت: اگر امروز ایران اسلامی توانسته قدرت های زورگو و زیاده خواه جهان را به پای میز مذاکراه بکشاند، همه از برکات هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی های شهدا و جوانان این مرز وبوم است بر این اساس باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را به نسل جوان انتقال دهیم.



وی ادامه داد: جوانان غیورایران اسلامی با جانفشانی و حماسه آفرینی در طول هشت سال جنگ نابرابر از عزت، ایمان، ارزش های دینی ایران اسلامی شجاعانه و با اقتدار دفاع کردند و هجوم دشمنان را ناکام گذاشتند از این رو این رشادت ها، درس تلخی به دشمنان اسلام داد و برای آنها تجربه شد که در مقابل ملت ایران، هجمه نظامی کار ساز نیست و نخواهد بود.

 

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به هفته نیکوکاری و رسیدگی به خانواده های کم درامد، عنوان داشت: کمک به فقرا و نیازمندان یکی از سفارشات دین اسلام است از این رو روحیه مباهات و برادری یکی از ارکان اصلی جامعه است.

 

وی با بیان این که ابرار یکی ار صفات نیکوکاران است، یادآور شد: ابرار واقعی کسانی هستند که بدون چشم داشتی و بر طبق وظیفه انسانی و ایمانی خود جلب رضایت خداوند به نیازمندان کمک مالی و معنوی می کنند از این رو ابرار انفاق مال بر اساس حب الهی است زیرا نیکوکار عاشق خداوند است و تنها به رضایت او می اندیشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه(س) بر اهمیت انفاق، بیان داشت: ثمرات احسان و انفاق بیش از هر شخص دیگر متوجه خود فرد انفاق‌کننده است و خداوند وعده داده که هر توانگری دست نیازمندی را بگیرد و به او کمک نماید، خداوند نیز در دنیا و روز قیامت دست او را می گیرد و او را یاری می رساند.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی، گفت: درخت کاری از سفارش دین مبین اسلام است بنابراین ما نیز وظیفه داریم که در راستای تقویت فرهنگ ارزشمند درخت و درختکاری بکوشیم./801/پ202/ب4

ارسال نظرات