۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۵۰۸۰۱
آیت‌الله علوی گرگانی:

برای رسیدن به مقام عبودیت باید از انجام کارهای بیهوده چشم پوشی کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفت: برنامه‌های جانبی وقت زیادی از طلبه‌ها می‌گیرد به همین علت طلاب باید از این برنامه‌ها پرهیز کنند؛ در گذشته که این امکانات نبود مردم به ویژه طلاب نگاه بیشتری به اذکار و اعمال معنوی داشتند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار جمعی از طلاب استان زنجان که ظهر امروز برگزار شد با بیان این‌که باید از گفتار و رهنمود‌های بزرگان دین در جامعه استفاده شود، گفت: در جامعه اسلامی هر کسی عهده‌دار وظیفه‌ای است که باید در انجام آن بسیار دقیق و کوشا باشد.

 

وی با اشاره به این‌که برخی از افراد با نسبت به اهداف خلقت در رسالت خود کوتاهی می‌کنند، ابراز داشت: این افراد باید بدانند که خداوند متعال جزا و پاداش هر عملی را در روز قیامت می‌دهد و انسان در آن روز باید نسبت به نکرده‌های خود هم پاسخ‌گو باشد.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی به آیه‌ای از قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: در جواب برخی از افراد که می‌گویند چرا مراجع و علما به صورت مستمر موعظه و نصیحت می‌کنند باید گفت این وظیفه علما است و آنها می‌خواهند در انجام وظیفه خود کوشا باشند.

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که کمتر گروهی از طلاب می‌توانند خود را به جایگاه‌های والایی از علم و عبودیت برسانند، تصریح کرد: برنامه‌های جانبی وقت زیادی از طلبه‌ها می‌گیرد به همین علت طلاب باید از این برنامه‌ها پرهیز کنند؛ در گذشته که این امکانات نبود مردم به ویژه طلاب نگاه بیشتری به اذکار و اعمال معنوی داشتند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بیان اذکار را وظیفه زبان انسان خواند و افزود: اگر نیت خداوند را در اعمال خود مورد توجه قرار دهیم زندگی برای رضای خداوند و در راستای عبادت برای او سپری می‌شود.

 

وی در پایان با اشاره به حدیثی از ائمه معصومین(ع)، خاطرنشان کرد: مومن از کار بیهوده گذر می‌کند زیرا شیطان در این کارها مشارکت دارد و با تکیه بر وسایل بسیاری برای گمراهی افراد مختلف گام بر می‌دارد./922/پ202/ش

 

ارسال نظرات