۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۵۱۰۵۲

امام جمعه بجنورد در جشنواره ملی شیوه های تدریس معارف دین برگزیده شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری خراسان شمالی گفت: حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، امام جمعه بجنورد در سومین جشنواره سراسری شیوه های نوین تدریس معارف دین برگزیده شد.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری اختتامیه سومین جشنواره سراسری شیوه های نوین تدریس معارف دین که روز گذشته به میزبانی استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: در پایان این جشنواره با نظر هیأت داوران دو نفر از اساتید و مدرسان حوزه علمیه خراسان شمالی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

 

وی اضافه کرد: در این جشنواره که با عنوان شکوه اندیشه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در  خراسان شمالی و نیز حجت الاسلام میثم بهاری، از اساتید و مدرسان دینی استان به همراه 12 مدرس دینی دیگر از استان های مختلف کشور به عنوان اساتید برگزیده انتخاب شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

شیرازیان با اشاره به این که این جشنواره با موضوع چهار حوزه قرآن با محوریت شیوه‌های نوین آموزشی حفظ و تثبیت محفوظات قرآنی و تفسیر قرآن، احکام با محوریت نماز، اعتقادات با محوریت توحید، عدل، نبوت، امامت، معاد و در حوزه اخلاق فردی و اجتماعی با محوریت شیوه‌های نوین آموزش در حوزه «سبک زندگی دینی» برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این جشنواره حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش اعتقادات و حجت الاسلام بهاری در بخش احکام به عنوان افراد برگزیده معرفی شدند.

 

وی اظهار کرد: از استان خراسان شمالی شش مدرس برتر معارف دینی در قالب تهیه فیلم، نحوه تدریس خود را به این جشنواره سراسری ارسال کردند که از بین آن ها دو مدرس برگزیده شدند.

 

شیرازیان افزود: شناسایی و تشویق مربیان کارآمد به همراه تجلیل از نوآوران و خلاقیت های برتر در عرصه تدریس معارف اسلامی، انتقال و تبادل مهارت ها و تجارب مفید تدریس، ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال در این امر، شناسایی شیوه ها و روش های نوین تدریس معارف دین، به کارگیری شیوه های برتر در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد، شناسایی و توسعه رسانه های آموزشی مؤثر در تربیت دینی و کارآمد شدن آموزش های غیر رسمی دینی و همگام شدن با روش های نوین تدریس از جمله اهداف برگزاری این جشنواره سراسری بود.

 

وی گفت: جشنواره شکوه اندیشه با محوریت شیوه های نوین تدریس معارف دین با حضور فعالان و پژوهشگران برجسته علوم دینی کشور، در دو نوبت صبح و عصر به میزبانی گیلان در مجتمع شهید مطهری انزلی به مدت دو روز برگزار شد و عصر شنبه هفته جاری نیز به کار خود پایان داد.

 

به گفته مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری خراسان شمالی در سومین جشنواره شکوه اندیشه از هشت پژوهشگر عرصه تفسیر قرآن، 12 فعال قرآنی، شش محقق و مدرس در محور اعتقادات، شش نفر از پژوهشگران و مدرسان حوزه احکام و سه فعال و مدرس اخلاق تجلیل شد.

 

وی اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم رسولی محلاتی، حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی، عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بی آزار شیرازی، عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده، مسؤول ستاد ترویج احکام، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسمی، حافظ بین المللی قرآن کریم، حجت الاسلام سیدمحمد مهاجرانی، نویسنده حوزوی از جمله میهمانان و شرکت کنندگان این جشنواره دو روزه بودند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات