۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۲۵۱۰۸۶
آیت الله مظاهری:

میراث فرهنگی امتیازی جهانی برای ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان در دیدار با مدیر کل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: امروز میراث فرهنگی غنی برای ایران اسلامی یک امتیاز در سطح جهان به شمار می‌رود و از موضوعات و مسائل مهم کشورها می‌باشد.
 آيت الله مظاهري

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان امروز در دیدار با مدیر کل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: امروز میراث فرهنگی غنی برای ایران اسلامی یک امتیاز در سطح جهان به شمار می‌رود و از موضوعات و مسائل مهم کشورها می‌باشد.

 

وی با بیان این که بسیاری از کشورها با تولید میراث فرهنگی مصنوعی به جذب گردشگر می‌پردازند، تصریح کرد: امیدواریم با تخصص و تجربه شما و همکارانتان شاهد تحولاتی جدی در عرصه میراث ارزشمند فرهنگی استان باشیم.

 

حضرت آیت الله مظاهری خاطر نشان کرد: امروز معتقدم که باید در کنار میراث فرهنگی به مسأله گردشگری نیز اهمیت داده شود و در حال حاضر بسیاری از ملت‌ها در قرن بیست و یکم اقتصاد خود را بر پایه گردشگری قرار داده‌اند و به‌واسطه توسعه گردشگری در حوزه اقتصاد به وضعیت مطلوبی دست یافتند، لذا می‌بایست تمامی مسوولین امر تلاش کنند تا گردشگری در ایران نیز توسعه یابد.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز امیدواری نمود: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی صنعت گردشگری نظارت ویژه‌ای بر فعالیتهای دست اندرکاران صنعت گردشگری از جمله راهنمایان تور در برخورد با گردشگران به خصوص گردشگران خارجی داشته باشد و امنیت مالی و جانی آنها به طور ویژه حفظ گردد.

 

وی به تأکیدات دین مبین اسلام در خصوص این که باید با همه انسانها منصف باشیم اشاره کرد و افزود: از نظر اسلام دارایی و جان همه ادیان الهی محترم است و دولت اسلامی موظف است که از جان و مال تمامی گردشگران از تمامی کشورها حتی کشورهای غربی در خاک خود، به تمام و کمال محافظت نماید و این دستور صریح دین اسلام است که تفاوت میان این آیین الهی و رحمانی را با سایر تفکرات آشکار می‌سازد.

 

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که باید تلاش کنیم تا جاذبه‌های گردشگری خود را برای دیدار گردشگران افزایش دهیم، تأکید کرد: آثار تاریخی همچون مسجد امام(ره)، مسجد شیخ لطف الله، و سایر آثار را با نگهداری صحیح برای معرفی میراث فرهنگی ایران اسلامی آماده سازی کنیم.

 

وی به دیدار با رییس جمهور اشاره کرد و افزود: در دیدار با رییس جمهور به ایشان تاکید نمودم که استان اصفهان ویژه است و دولت برای حفظ میراث فرهنگی استان اصفهان باید اهتمام ویژه‌ای کند.

 

رییس حوزه علمیه استان اصفهان افزود: معتقدم تخریب آثار تاریخی از طرف هر کسی که باشد، لطمه بزرگی برای همه محسوب می‌شود.

 

حضرت آیت الله مظاهری افزود: امیدوارم با مهربانی و با احترام کامل قوانین و مقررات و آداب و رسوم خود را به گردشگران یادآوری کنیم و ضمن جذب هرچه بیشتر گردشگربه کشور تلاش کنیم تا آنها نیز ضمن حفظ حرمت فرهنگ ما و رعایت قانون و مقررات اسلامی، اوقات خوشی را درایران اسلامی تجربه کنند./939/د101/ج

ارسال نظرات