۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۵۱۱۷۳
طی سال‌جاری؛

110 هزار نفر از برنامه‌های قرآنی شهرداری تبریز بهره‌مند شدند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: برگزاری 1673 عنوان کلاس و 257 برنامه قرآنی، از اقدامات مهم قرآنی شهرداری در سال 93 بوده ‌است.
حجت الاسلام احمد حميدي

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به رویکردهای آموزشی شهرداری در حوزه قرآن‌آموزی اظهار داشت: برگزاری 1673 عنوان کلاس و 257 برنامه قرآنی، از اقدامات مهم قرآنی شهرداری در سال 93 بوده ‌است.

 


وی برگزاری 49 کرسی تلاوت، 10 همایش و 15 مسابقه را از دیگر اقدامات شهرداری در ترویج و نشر قرآن عنوان کرد و گفت: از تمامی ظرفیت‌های موجود برای ترویج معارف قرآنی و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت در نخستین پایتخت جهان تشیع استفاده خواهیم کرد تا هویت دینی و شیعی خطه آذربایجان حفظ شود.

 


حجت الاسلام حمیدی با اشاره به صرف یک میلیارد تومان برای حمایت از مساجد و توسعه فرهنگی قرآنی در سال جاری، تصریح کرد: در مجموع اقدامات صورت گرفته، از آغاز سال جاری، 110 هزار نفر از شهروندان، از برنامه‌های قرآنی شهرداری تبریز بهره‌مند شده‌اند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که به همت سازمان زیباسازی شهرداری تبریز بهره برداری از نورپردازی مساجد تاریخی شهر تا پایان سالجاری صورت می گیرد، اظهار داشت: نورپردازی 11 مسجد تاریخی طی چند روز اخیر آغاز شده و سعی می شود تا پایان سالجاری به اتمام برسد.

 


معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با بیان این‌که تا در نوروز 94، شاهد نورپردازی 11 مورد از مساجد اصلی تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع خواهیم بود، افزود: نورپردازی گلچین مساجد شهر موجب ایجاد انگیزه برای سایر مساجد در امر نورپردازی می شود.

 


وی افزود: با ادامه نورپردازی مساجد شهر، شبهای نخستین پایتخت جهان تشیع را نورانی و زیباتر می کنیم، که تغییر منظر و سیمای بصری شبانه شهر مطابق با استانداردهای جهانی، ایجاد نشاط و شادابی، بهداشت روانی و رضایت مندی شهروندان از راه توجه به نور و رنگ ابنیه های تاریخی و ارزشمند تبریز از دیگر اهداف طرح است.

 


حجت الاسلام حمیدی افزود: پیرو تصمیم هیأت مدیره سازمان زیباسازی شهرداری تبریز کلیه قراردادهای منعقد شده برای نورپردازی دارای ضمانت نامه نگهداری تا 18ماه هستند و پیمانکار موظف میباشد تا 18 ماه از زمان تحویل کلیه خرابی ها و مشکلات پیش آمده را رفع کند، از این رو شاهد آنیم که کلیه پروژه های نورپردازی شده سازمان دارای ماندگاری طولانی هستند.

 


معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز یادآور شد: مساجدی که تا پایان سال نورپردازی خواهند شد شامل مسجد مهدیه(معجزلر)، مسجد جامع(حوزه علمیه طالبیه)، مسجد نبی اکرم، مسجد طوبی، مسجد شهیدی، مسجد سالار شهیدان، مسجد میر محمود آقا ششگلان، مسجد امیر المومنین و مسجد قبا در کوی دادگستری هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات