۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۲۵۱۲۷۲

برگزاری 110 مراسم برای معرفی و تبیین شخصیت حضرت زهرا در مشهد

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: مراسم نکوداشت 110 بانوی شاخص فاطمی با محوریت معرفی و تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) برگزار می شود.
شهادت حضرت زهرا

جعفر رئیسیان زاده، قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از برگزاری آیین نکوداشت 110 بانوی شاخص فاطمی با عنوان «جلوه های فاطمی» در شهر مشهد مقدس خبر داد.

 

 وی با بیان این که محور اجرای این برنامه ها معرفی و تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) است، تصریح کرد: بانوانی که با تأسی از شاخصه های حضرت فاطمه (س) خدمات ویژه ای را انجام دادند برگزیده شدند.

 

رئیسیان زاده، خاطرنشان کرد: علم، ایثار، ولایت مداری و دفاع از ولایت و غیره از جمله شاخصه های حضرت زهرا(س) است. بانوانی که در این حوزه ها و نیز عرصه های انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، فرهنگی، اجتماعی و علوم دینی فعالیت هایی داشتند، به عنوان بانوی شاخص فاطمی شناسایی شده اند.

 

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، در خصوص انتخاب 110 بانوی فاطمی اظهار کرد: ابتدا بررسی و تحقیقات اولیه با همراهی نهاد های رسمی و تشکل های مردمی جهت معرفی بیش از 400 نفر انجام شد و 110 نفر که کار برتری انجام داده و تا به حال از آن ها تقدیر نشده بود، انتخاب و تحویل دبیرخانه اجرایی شد.

 

وی در خصوص اجرای این برنامه ها گفت: محور و محتوای برنامه های اجرایی در این مراسم ها  از جمله سخنرانی ها، تواشیح و سرود و غیره بر اساس معرفی و تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) اجرا خواهد شد.

 

رئیسیان زاده، در خصوص زمان و مکان برگزاری این مراسم ها یادآور شد: این مراسم ها از 20 اسفند تا 7 فروردین در محل های مختلف از جمله حوزه علمیه خواهران، مساجد، مدارس، خیریه ها و برخی از فرهنگسراها با دعوت از مسؤولان و نخبگان برگزار خواهد شد./1310/ت302/ب5

ارسال نظرات