۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۵۱۳۸۰
همسر شهید مدافع حرم:

شهید نوروزی همیشه در خط مقدم مبارزه با فتنه‌گران بود

خبرگزاری رسا ـ همسر شهید مهدی نوروزی با بیان این‌که وی برای دفع فتنه‌ها مرز نمی‌شناخت، گفت: ایجاد امنیت در سیستان و بلوچستان و مقابله با هتاکان عاشورا در تهران و فتنه داعشی‌ها در سامرا در نظرش یکی بود، این بیانگر بصیرت بی‌نظیر وی بود که راه ولایت را به درستی تشخیص می‌داد.
مدافع حرم شهيد مهدي نوروزي مدافع حرم شهيد مهدي نوروزي شهيد مهدي نوروزي

شهید مدافع حرم، مهدی نوروزی در خانواده ای مذهبی در کرمانشاه متولد شد و در بیستم دی ماه سال 93 در دفاع از حرمین شریفین سامرا و مردم مظلوم عراق در مقابله با شقی ترین افراد، گروه تروریستی تکفیری داعش به شهادت رسید و به عنوان نخستین مدافع حرم در شهر شهید پرور کرمانشاه شناخته شد، باتوجه به رشادت هایش در سامرا ملقب به شیر سامرا شد.

 

وی از دل‌دادگان اهل بیت(ع)، به‌ ویژه حضرت زینب (س) بود و هر ساله مجلس ایام رحلت این بانوی بزرگوار را در ماتمکده حضرت زینب(س) در کرمانشاه اقامه می‌کرد.


خانم مریم عظیمی همسر شهید نوروزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه بیان کرد: بارزترین ویژگی شخصیتی مهدی، ولایت پذیری محض بود، او نه یک قدم عقب تر و نه یک قدم جلوتر از ولایت گام بر نمی داشت عقیده اش این بود هرکس عقب یا جلوتر از ولایت باشد جا می ماند.


وی با بیان این که شهید مدافع حرم همواره تأکیدش بر این بود که پای جای پای رهبر انقلاب بگذارد، گفت:
 شهید نوروزی در زندگی خود یک شاخص داشت که آن هم امام خامنه ای بود، یعنی انگشت آقا به هر سمتی اشاره می‌کرد آقا مهدی با جان و دل از ثابت قدمان آن راه بود.


وی افزود: دفع فتنه ها برایش مرزی نداشت، ایجاد امنیت در سیستان و بلوچستان و هتاکان به عاشورا در تهران و فتنه داعش در سامرا در نظرش یکی بود، این بیانگر بصیرت بی نظیر وی بود که راه ولایت را به درستی تشخیص می داد.


همسر شهید مهدی نوروزی بیان داشت: ملاک من برای ازدواج با ایشان ایمانش بود، ما با مکتب امام حسین (ع) زندگی خود را آغاز  کرده و ادامه دادیم؛ بنده و آقا مهدی در طول دوران زندگی آرزوی شهادت داشتیم؛ ذکر لب او همیشه ان شاءالله تا شهادت بود آخرین باری که به زیارت حرمین نائل شده بودیم آقا مهدی از ما خواست که زیر قبه برایش آرزوی شهادت کنیم.


وی افزود: در راه بازگشت بین مرز دو کشور مانند سابق از من خواست وصیت نامه اش را بنویسم، مهدی به آرزوی دیرینه اش یعنی شهادت به دست شقی ترین افراد رسید.


خانم عظیمی بصیرت بی نظیر  شهید نوروزی را یادآور شد و گفت: آقا مهدی آن جاهایی که نظام به حضورش نیاز داشت همیشه از پیشگامان خدمت به انقلاب بود و می گفت این لطف خدا بوده که من در این فعالیت کاری حضور داشته باشم.


وی خاطر نشان کرد: ایشان در فعالیت های عرصه های مختلف اداری اهمیت ویژه ای به بیت المال می داد و خواندن نماز اول وقت در هر شرایطی برایش اولویت داشت، آقا مهدی در کوچک ترین مسائل شرعی و شخصی خود بسیار حساس بود.


همسر شهید نوروزی در ادامه افزود: شهید والامقام تمامی کارهایش را براساس نظم خاصی انجام می داد، آنجا که باید در خدمت خانواده بود و به بهترین نحو وظایف خود را انجام می داد ایشان عاشق و دلبسته خانواده به ویژه مادرشان بودند، احترام و خدمت به والدین و خانواده او را عاقبت بخیر کرد؛ اما در راه ولایت از همه برید و به مولایش حسین بن علی (ع) رسید.


وی با تأکید بر لیاقت شهادت، شهید نوروزی افزود: مهدی لیاقت شهادت را داشت، چراکه تمامی کارهایش برای رضای خدابود و اگر غیر از این بود شک می کردم چون ایشان تکلیف شناس بود به مقصودش رسید.


خانم عظیمی عنوان کرد: با وجود ممانعت هایی که برای منصرف کردن ایشان برای رفتن به سامرا صورت می گرفت او می گفت: برای دفاع از حرمین شریف، زنان، کودکان و بی‌گناهانی که در عراق قتل‌عام می‌شوند خط مقدم دفاع از اسلام، سامرا است.


وی عنوان کرد: من محمد هادی را به فضل خدا مانند پدرش و یا حتی بهتر از وی بزرگ می کنم.


عظیمی در بیان این که جوانان ما عاشق شهدا هستند و شهید نوروزی را بسیجی شجاع واقعی می دانند تأکیدات شهید نوروزی برای پیروی از ولایت را یادآور شد و گفت: همسرم همیشه می‌گفت رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که همچون مالک اشتر باشید.


وی گفت: هرکس در هر پست و مقامی که هست باید وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد این گونه می توان راه شهدا و مهدی نوروزی ها را ادامه داد و جبهه آنها را نگه داشت.


خانم بهشتی مادر شهید نوروزی نیز تصریح کرد: تقوا و اهمیت به لقمه حلال و پرداخت خمس از ویژگی های شخصیتی مهدی بود؛ شجاعت و نترسی اش از همان دوران کودکی زبان زد بود؛
 او همیشه شوخ طبع و ملیح بود اهل یقین بود و زمانی که در منزل حضور داشت در امورات منزل کمک حالم بود.


مادر شهید نوروزی گفت: او در کارهای اداری اش ذره ای کوتاهی نمی کرد و اهمیت به بیت المال از مهم ترین حساسیت های ایشان بود؛ در یک کلام فرزندم حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام می دانست.


مادر شهید سرافراز مهدی نوروزی افزود: دفاع از انسان‌های بی گناه را وظیفه خود می‌دانست و ارادت ‌ویژه‌ای به اهل‌بیت(ع) و رهبر معظم انقلاب داشت؛ او خانواده خود را بلا گردان حضرت آقا می دانست و همیشه برای سلامتی ایشان صدقه می داد.


وی تأکید کرد: ذکر و مدح اهل بیت(ع) ورد زبانش بود، مجالس باشکوه ماتمکده حضرت زینب(س) را برگزار می کرد و می گفت پرچم اهل بیت(ع) باید بالاتر از همه باشد.


خانم بهشتی در پایان افزود: امروز تکلیف همه در قبال دشمنان مشخص است، همه مکلف به دفاع از اسلام، ایران و کشورهای اسلامی و پاسداری از ولایت هستیم، ان شاءالله که رهرو راه شهدا باشیم./967/ت301/ف

ارسال نظرات