۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۲۵۱۴۶۴
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر:

ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب بی برکتی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب بی برکتی می شود و در قرآن 10 برابر حج، به امر به معروف و نهی از منکر سفارش شده است اما در جامعه امروز شاهد فراموش شدن این واجب دین هستیم.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین کاظمی، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) سه شنبه شب در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان گفت: یکی از نام های حضرت فاطمه زهرا(س) مبارکه و برگرفته از کلمه برکت است که نسل امامت از وجود آن صدیقه شهیده است.

 

وی افزود: وجود حضرت فاطمه(س) برکت بوده است و امامان معصوم که 250 سال در بین مردم حاضر بودند و امام زمان که سال ها از نظر غایب است، به برکت وجود مقدس ایشان است.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که راه امامت به واسطه وجود مبارک حضرت زهرا(س) است، گفت: برکت به کثرت نیست، چرا که برخی مال بسیار دارند اما زندگی آنها برکت ندارد و وجود این برکت از طرف خداوند است.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر گفت: یکی از زمان هایی که در آن برکت وجود دارد و دعا مستجاب است، هنگام بارش باران است که این امر نشان از برکت باران بوده و قرآن نیز به نازل شدن باران با برکت از آسمان ها اشاره دارد.

 

وی افزود: شهر مکه نیز دارای برکات زیادی است و قرآن نیز دارای برکت بوده به طوری که خانه ای که قرآن در آن قرائت شود از وجود قرآن متبرک می شود.

 

حجت الاسلام کاظمی یاد آور شد: از امام صادق(ع) روایت است که هر کس حضرت فاطمه زهرا(س) را درک کند، شب قدر را درک کرده است، آن شبی که ملائک به زمین می آیند و از هزار ماه بالاتر است.

 

وی با اشاره به این که بعضی از عمرها کوتاه اما با برکت است، گفت: ابوعلی سینا در عمر کوتاه خود توانست به موفقیت های علمی بزرگی دست پیدا کند و کافی کلینی نیز در عمر خود خدمات بسیاری را برای دین انجام داد.

 

حجت الاسالام کاظمی گفت: برکت یعنی چیز کم و اثر زیاد که علمای ما دارای عمر با برکتی هستند، چرا که در عمر خود خدمات بسیاری را برای مردم و دین انجام می دهند.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر با اشاره به این که عمر با برکت یعنی با دست پر از دنیا رفتن که می توان با انس با قرآن و حرکت در مسیر دین و اهل بیت(ع) عمری با برکت داشت که حضرت فاطمه زهرا(س) عمری کوتاه ولی با برکت داشت.

 

وی با اشاره به این که چند چیز برکت را از بین می برد، افزود: یکی از موارد از بین برنده برکت، خیانت است که در موارد مختلفی می تواند وجود داشته باشد و ما امروز در جامعه با بی برکتی مواجه هستیم و دلیل آن به قول امام صادق(ع) خیانت است.

 

وی یادآور شد: امیر مؤمنان بعد از نماز خود از خداوند خواستار قبولی نمازش می شد، اما ما بعضا با بی توجهی، کمترین زمان را به نماز اختصاص می دهیم و انتظار قبولی نماز را نیز داریم که این بی توجهی به نماز، خود نمونه ای از خیانت است.

 

وی با اشاره به این که جنایت یکی دیگر از دلایل از بین رفتن برکت است، افزود: ترک امر به معروف و نهی از منکر نیز موجب بی برکتی می شود که در قرآن 10 برابر حج، به امر به معروف و نهی از منکر سفارش شده است اما در جامعه امروز شاهد فراموش شدن این واجب دین هستیم.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: در جامعه برخی منکرها معروف شده اند که دوستی دختر و پسر نا محرم با یکدیگر یکی از این موارد است و این خود دلیلی بر بی برکتی در جامعه امروز است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات