۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۵۱۵۱۷

مراسم بزرگداشت طلبه شهید مدافع حرم در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت طلبه شهید مدافع حرم، سردار رضا بخشی، معاون فرمانده تیپ فاطمیون که در مبارزه با گروه تروریستی داعش در جبهه‌های سوریه به شهادت رسیده بود، امروز در جامعه المصطفی العالمیه مشهد مقدس برگزار شد.
شهيد مدافع حرم، رضا بخشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمدرضا نجاتی فرد، مدیر مدرسه تمهیدیه جامعة المصطفی العالمیة مشهد ظهر امروز در مراسم بزرگداشت طلبه شهید مدافع حرم، رضا بخشی(فاتح)، معاون فرمانده تیپ فاطمیون اهل کشور افغانستان که در مجتمع عالی المصطفی مشهد برگزار شد بابیان این‌که همه موجودات زنده دارای یک حیات و یک ممات هستند، گفت: بشر نیز همچون دیگر موجودات از همه این ویژگی‌ها برخوردار است.

 

وی بابیان این‌که ماهیت بشر، «از اویی و به‌سوی اویی» است، اظهار کرد: این مسأله به‌قدری دارای اهمیت است که خداوند به پیامبر(ص) دستور می‌دهد به بشریت این ماهیت را اعلام کن که انسان دارای ماهیت «از اویی و به‌سوی اویی» است؛ این ماهیت، ماهیتی است که روزی انسان به دنیا می‌آید و روزی نیز پرونده زندگی او بسته می‌شود و از دنیا می‌رود.

 

مدیر مدرسه تمهیدیه جامعه المصطفی العالمیه مشهد به نوع دیگری از حیات اشاره کرد و ادامه داد: ابزار حیات در چند روز دنیا در دست انسان است و فعل انجام می‌دهد، پس ‌از آن، این ابزار از بشر گرفته می‌شود و انسان می‌ماند و حساب عمل او اما قرآن تولدی را معرفی می‌کند که این تولد مرگ ندارد، خط قرمز نابودی بر این میلاد کشیده نمی‌شود.

 

وی، این تولد را «شهادت فی سبیل الله» عنوان کرد و افزود: شهادت، یکی از عوامل این تولد بدون نابودی است؛ خداوند می‌گوید «ای بشر، تو تنها متعلق به تولد اول خود نیستی بلکه به تولد دومی نیز تعلق داری که تولدی اکتسابی است».

 

حجت‌الاسلام نجاتی فرد تصریح کرد: برای بشر معمایی ایجاد می‌شود، انسانی که فطرتاً میل به بقا در آن وجود دارد، چگونه می‌تواند این‌گونه باشد، شاید اگر شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای فاطمیون را نمی‌دیدیم، افرادی همچون «حنظله غسیل الملائک» را فراموش می‌کردیم و با اعجاب آنان را یاد می‌کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: این انسان‌ها به بصیرتی رسیده‌اند که ارزش‌های والامقامی جز اندیشه‌های پیامبران الهی در دنیا وجود ندارد. بنابراین اگر در دنیا توسط ابلیس‌ها و شیاطین انس و جن این ارزش‌ها مورد هجوم قرار گیرد، بشریت وارد می‌شود، جان خود را هدیه می‌کند تا آن ارزش‌ها بماند.

 

مدیر مدرسه تمهیدیه جامعه المصطفی العالمیه اظهار کرد: معادله‌ای در هستی وجود دارد که اگر تا پایان دنیا بنشینند و آن را تحلیل کنند، نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند و آن معادله، شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) است، ایشان در آن موقعیت نگاه می‌کند به ارزش‌های اسلامی که به دست شیاطین انس، این ارزش‌ها در حال نابودی است و در این معادله است که حسین‌ابن‌علی(ع) پیکر و مرتبه عالم خاکی خود را برای باقی ماندن آن معادله، فدا می‌کند./9315/پ202/ب5

ارسال نظرات