۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۲۵۱۶۰۹

نظریه‌پردازی، گفتمان‌سازی و اقدام عملی لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون توسعه و برنامه ریزی ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: سه اصل نظریه پردازی، گفتمان سازی و اقدام عملی در شکل گیری تمدن نوین اسلامی مورد توجه است.
دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید سعادتی، معاون توسعه و برنامه ریزی ستاد عالی کانون های مساجد کشور عصر امروز در همایش گرامیداشت ساروز تأسیس کانون های مساجد در تبریز اظهار داشت: سه اصل نظریه پردازی، گفتمان سازی و اقدام عملی در شکل گیری تمدن نوین اسلامی مورد توجه است.

 


وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) در سال 42 نظریه پردازی و در سال 48 گفتمان سازی را شروع کرد تا سال 57 به اقدام عملی رسید، خاطرنشان کرد: به گفته امام خمینی (ره)، فتح الفتوحات انقلاب اسلامی، باید تربیت نسل جوانان با تکیه بر ارزش های اسلامی باشد.

 


سعادتی با تاکید به اهمیت نقش کانون مساجد در ترویج ف
رهنگ اسلامی و قرآنی و مبارزه با جنگ نرم دشمن، تصریح کرد: در عصر کنونی برای مبارزه با جنگ نرم دشمن باید کارکرد عبادی و تربیتی مساجد احیا شود، فعالان فرهنگی کانون های مساجد، امروز به عنوان رزمنده ای در مقابل جنگ نرم دشمن هستند و نقش کلیدی را در ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی ایفا می کنند.

 


وی یادآور شد: همه کسانی که امروز می گویند کاش در کربلا بودیم و امام حسین(ع) را یاری می کردیم، اکنون فرصت و میدان مبارزه با دشمن برای آنها در سنگر مساجد فراهم شده است، زمان آن رسیده که در جذب جوانان به مساجد و ترویج برنامه های فرهنگی و اسلامی کانون مساجد اطلاع رسانی های وسیعی صورت گیرد.

 


معاون توسعه و برنامه ریزی ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه یکی از ترفندهای دشمن برای شکست ایران معطوف و درگیر کردن مسؤولان کشور با مسأله تحریم و فشارهای اقتصادی است، افزود: از صدر اسلام دشمن تحریم های مختلفی علیه مسلمانان اجرایی کرده است، نباید در مقابل این تحریم ها و فشارهای اقتصادی سر خم کنیم.

 


وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه مباحث اقتصادی، نیروهای فرهنگی دست به کار شوند و حیله ها و دسیسه های دشمنان را روشنگری کنند، اعلام کرد: باید تمدن نوین اسلامی را در ذهن خود ترسیم کنیم و از ولی زمان خود رهبر انقلاب اسلامی غفلت نکنیم و با پیروی از منویات رهبری دسیسه دشمنان را خنثی کنیم.

 


همچنین محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان اظهار داشت: تاکنون تعداد 862 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده و پشتیبانی می شود.

 


وی با بیان این‌که 245 باب کتابخانه و قرائتخانه و 435 باب کتابخانه باز مسجدی نیز در سطح استان راه اندازی شده است، از فعالیت 28 باب کانون فرهنگی هنری تخصصی، 10 باب خانه فرهنگ دیجیتال، 54 مرکز خانه نور، 974 باب مسجد مجری طرح تلاوت نور و 724 مسجد مجری تفسیر کوتاه قرآن در این استان خبر داد.

 


گفتنی است، همزمان با همایش گرامیداشت ساروز تأسیس کانون های مساجد در تبریز از سه نرم افزار با موضوع حضرت زهرا(س) تولید شده از سوی کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار با عناوین «نگاهی مختصر به فرموده های حضرت زهرا(س)»، «نگاهی مختصر به معجزات حضرت زهرا(س)» و «نگاهی به فضائل و فلسفه تسبیحات حضرت زهرا(س)» رونمایی شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات