۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۵۱۶۲۲
استاد حوزه علمیه آمل:

بهره گیری از معارف قرآنی زمینه ساز دستیابی به سعادت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که انسانی که می خواهد به تقرب الی الله برسد باید در مسیر صراط مستقیم قدم بردارد، بیان داشت: بهره گیری از معارف قرآنی زمینه ساز دستیابی به سعادت و رستگاری است.
معاون تهذيب حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عیسی نژاد، معاون تهذیب حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز در جمع طلاب این حوزه علمیه با بیان این که اخلاق محوری امری ارزنده است که باید در راستای تحقق آن تلاش شود، گفت: انسان باید تلاش کند تا در راستای رسیدن به کمالات معنوی و اخلاقی گام بردارد.


استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که انسانی که می خواهد به تقرب الی الله برسد باید در مسیر صراط مستقیم قدم بردارد، بیان داشت: بهره گیری از معارف قرآنی زمینه ساز دستیابی به سعادت و رستگاری است.


وی با بیان این که باید از کلام قرآن کریم استفاده شایسته ای در زندگی خود داشته باشیم، افزود: بهره گیری از معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی می تواند ما را به هدف نهایی و مطلوب برساند.


معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که انسان باید تفکر و تعقل را چراغ راه خود قرار دهد، تصریح کرد: تفکرورزی و عقل محوری باید در برنامه های ما وجود داشته تا بتوانیم در مسیری ارزنده قرار گیریم.


حجت الاسلام عیسی نژاد، خاطرنشان کرد: انسان باید همواره تلاش کند تا تقوا و ایمان را به نحوی والا در برنامه های زندگی خود قرار داده که برکات و ثمرات گرانقدری برای زندگی او دارد.


استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که انسان باید در مسیر انجام اعمال نیکو و شایسته قدم بردارد، گفت: اهتمام ما باید در این مسیر باشد تا از حرکت در راستای انجام گناهان خودداری کرده و زمینه ساز کسب رضایت خداوند منان باشیم.


وی با اشاره به این که اخلاق در دین مبین اسلام از اهمیت ارزنده و گرانقدری برخوردار است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا از اخلاق اسلامی بهره گیری کرده و با برنامه ریزی ارزشمندی آن را در زندگی خود قرار دهیم.


معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، خاطرنشان کرد: تا اخلاق نباشد هیچ علمی با جان آدمی گره نخورده و موثر نخواهد بود که باید سعی کنیم پاکی و آراستگی اخلاق را در وجود خود نهادینه کنیم.


حجت الاسلام عیسی نژاد، ادامه داد: همه ما نیازمند علم اخلاق و تهذیب روح هستیم که از طریق آن بتوانیم کمبودهای خود را به نحوی شایسته ترمیم کرده و در مسیری ارزشمند گام برداریم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات