۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۲۵۱۶۴۱
کارشناس دینی:

اسلام تأکید فراوانی بر اقامه نماز اول وقت دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: نخستین سفارش امام رضا(ع) بجا آوردن نماز اول وقت است که همراه با آن به پرداخت زکات نیز سفارش کرده است و در هیچ یک از آیات قرآن نیست که نماز به تنهایی سفارش شده باشد، بلکه همیشه نماز به همراه زکات آمده است.
حجت الاسلام محمد حسين تقي زاده علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین تقی زاده علوی، کارشناس دینی، چهارشنبه شب در مراسم عزاداری ستاد برگزاری مراسم قالی شویان فین کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: بسیاری از انسان ها هنگام نماز خواندن به فکر مشغله های زندگی خود هستیم و کمتر نماز را با توجه و حضور قلب می خوانیم که نماز خواندن به این شکل نمی تواند در آخرت به کمک ما بیاید.

 

وی یاد آور شد: نخستین سفارش امام رضا(ع) بجا آوردن نماز اول وقت است که همراه با آن به پرداخت زکات نیز سفارش کرده است و در هیچ یک از آیات قرآن نیست که نماز به تنهایی سفارش شده باشد، بلکه همیشه نماز به همراه زکات آمده است.

 

حجت الاسلام تقی زاده علوی، با اشاره به آیه 3 از سوره بقره که خداوند می فرماید «الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ»، افزود: در این آیه خداوند پرهیزکاران را کسانی می داند که نماز به پا دارند و در راه او انفاق کنند.

 

این کارشناس دینی گفت: امام رضا(ع) اشاره به این مهم دارد که اگر نماز بجا آوریم اما زکات پرداخت نکنیم، و یا زکات پرداخت کنیم اما نماز بجا نیاوریم، هیچ کدام مورد قبول خداوند قرار نخواهد گرفت.

 

وی با سفارش به حضور قلب در زمان خواندن نماز، گفت: امام صادق(ع) سفارش می کند که نمازتان را به نحوی بخوانید که با آن خداحافظی کنید، چرا که بعد از خواندن نماز مشخص نیست اجل برای خواندن نماز بعد به ما داده شود.

 

به گفته وی، امیرمومنان در کلمات قصار خود شش دلیل برای بیچارگی فرزندان آدم نقل می کند که یکی از آنها مخفی بودن زمان مرگ است که در قرآن نیز خداوند به وقت معینی اشاره کرده است که آن وقت معین زمان مرگ است.

 

حجت الاسلام تقی زاده علوی با اشاره به این که از امیرمومنان(ع) روایت است که دزد ترین مردم کسانی هستند که از نمازشان بدزدند، افزود: بسیاری از ما انسان ها در زمان نماز خواندن به فکر مشغله های زندگی خود هستیم و کمتر نماز را با توجه و حضور قلب می خوانیم که نماز خواندن به این شکل نمی تواند در آخرت به کمک ما بیاید.

 

این کارشناس دینی گفت: دومین سفارش امام رضا(ع) احترام به پدر و مادر و شکرگزاری خداوند است که ما انسان هایی که می توانیم با زبان خود شکر و حمد خدا را بجا آوریم، چرا باید با زبان خود گناه کنیم و اعمال نیک خود را نیز از بین ببریم.

 

وی با سفارش به توجه و احترام به والدین، افزود: آنهایی که والدین آنها در قید حیات هستند باید قدر آنها را داشته باشند و آنهایی که والدین آنها در قید حیات نیستند، باید با خواندن قرآن و نماز به یاد آنها باشند.

 

حجت الاسلام تقی زاده علوی افزود: سومین سفارش امام رضا(ع) تقوا و انجام صله رحم است که اگر یکی از آنها را توجه کنیم و دیگری را انجام ندهیم، مورد قبول خداوند متعال قرار نخواهد گرفت./1307/پ202/ب4 

ارسال نظرات