۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۲۵۱۶۵۱
امام جمعه نکا:

بصیرت و ولایت‌مداری عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: بصیرت و ولایت‌مداری مهم ترین عامل در دفع حیله‌های دشمنان‌ است که باید مورد توجه جدی مسؤولان، فرهنگیان و دانش‌آموزان قرار گیرد.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني  امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی، امام جمعه نکا شب گذشته در سومین یادواره 74 تن از شهدای فرهنگی و دانش آموز نکا در مدرسه شهید مطهری این شهرستان افزود: شهادت، مقام والا و ارزشمندی است که نصیب حال هر کسی نمی‌شود و به اولیای خاص پروردگار اختصاص دارد.

 

وی با بیان این که شهید یعنی کسی که نارنجک به کمر می‌بندد و به زیرتانک دشمن می‌رود، افزود: شهید کسی است که در خشکی، بدی آب و هوا و در شرایط بسیار سخت، با دشمن تا دندان مسلح می‌جنگد و برای دفاع از انقلاب، دین و ناموس، از هستی خود می‌گذرد.

 

امام جمعه نکا همچنین با اشاره به افراطی‌گری‌ها و اقدامات مختلف تروریست‌ها و کمربند انفجاری بستن به خود و کشتن مردم بی‌دفاع گفت: این افراد نیز به گمان خود با این کار به شهادت می‌رسند اما راه به بیراهه برده‌اند و پاداش شهادتی برایشان در نظر گرفته نمی‌شود و حس شهادت کاذب دارند.

 

حجت‌الاسلام محمدی‌لایینی افزود: ابن‌ملجم هم به ذوق و شوق شهادت، امام علی(ع) را در محراب به شهادت رساند که این افکار ابن‌ملجم و کسانی که بمب به خود می‌بندند و تروریست‌ها، شهادت کاذب است و سوء استفاده از شهادت است.

 

وی اظهار داشت: شهدا برای دفاع از جان و تمامیت ارزی به این درجه نائل آمدند و ما باید ادامه دهنده راستین راه شهدا باشیم و نباید هرکجا حرف و دغدغه شهادت بلند شد، مردم جامعه ادامه دهنده و پیرو آن خط باشند بلکه باید تحلیل و تحقیق مناسب در این راستا انجام شود و دوست و دشمن، جبهه حق و باطل و خوب و بد تشخیص داده شود.

 

خطیب جمعه نکا با اعلام این که نباید اجازه دهیم از واژه شهادت سوء استفاده شود، یادآور شد: وحدت و اتحاد مهم ترین رمز پیروزی ما در این انقلاب است و به همین دلیل باید با همدلی و بصیرت و معرفت، راه شهادت را شناخته و با بصیرت در این راه گام برداریم.

 

حجت‌الاسلام محمدی‌لایینی اضافه کرد: وحدت و هوشیاری مهم ترین عامل برای رسیدن به تعالی است که باید در ادامه مسیر شهدا علاوه بر ولایت‌مداری و بصیرت، دشمن‌شناس بوده و تقوای الهی مورد توجه قرار گیرد و با تقوا در مسائل مختلف وارد شویم.

 

مدیر آموزش و پرورش نکا نیز در ادامه اظهار داشت: شیوه زندگی شهدا، شیوه عقلایی و دلداگی است که باید با مطالعه صحیح زندگی شهدا در راستای وصایای شهدا و منویات رهبری حرکت کنیم.

 

اصغر کارگر با تاکید بر این که دانش‌آموزان باید دغدغه ولایت و داشته باشند، ادامه داد: شهدا رفتند و معبری برای ما باز شد تا در راه شهدا و آرمان های شهدا گام برداریم و به همین دلیل باید در این راستا با بصیرت و همدلی گام برداشته و آگاهانه مسیر را انتخاب و در راه ولایت و شهدا حرکت کنیم.

 

وی گفت: حضور مردم در صحنه‌های مختلف این انقلاب و در ایام مختلف در برنامه‌ها بسیار با شکوه و دل‌گرم کننده است که این مسأله بیانگر این است که مردم همچنان خواهان ارزش‌های این نظام هستند و همچون شاخ و برگ درخت این انقلاب در جهت تقویت ایمان، بصیرت و مهدویت با اطاعت‌پذیری از ولایت گام بر‌می‌دارند تا آسیبی به مملکت نرسد. /1317/پ202/ب1

ارسال نظرات