۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۵۱۶۷۴
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان:

اوج راه شهادت، ولایت مداری و شناخت ولایت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکزخدمات حوزه های علمیه کاشان گفت: شهدا برای دفاع از وطن به معنای ظاهری و مطلق به شهادت نرسیدند بلکه آنها در راه دفاع از وطنی به شهادت رسیدند که همراه با ولایت بود و شهادت در راه کشور بدون ولایت معنایی ندارد.
حجت الاسلام سيد مجتبي رضائي جواهريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی رضائی جواهریان مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان، صبح امروز در آستانه روز شهید در جمع فرهنگیان و در دیدار با خانواده شهید رحمانی، گفت: به گواهی تاریخ، دین مقدّس اسلام که کامل ترین نسخه الهی برای هدایت و شفاست، از طـرف دشمنـان حقّ و عدالت و معرفت، در معرض انواع حمله ها و تهاجم ها بوده است و خواهد بود.

 

وی افزود: برای مقابله با این رویه باید از طرح ها و راهکـارهای مناسبی که درجهت حفظ، گسـترش، بالنـدگی و اقتـدار دین و جامعه دیندار که دفاعی مناسب برای این منظور است استفاده کرد تا اسلام از هـر گونه آسـیب و خطر دشمن در امان بماند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزهای علمیه کاشان شهادت را یک حادثه و یک رویداد منفی ندانست و گفت: شهید با یک هدف قطعی و آگاهانه این مسیر را انتخاب کرده است و با عملی آگـاهانه و اختیاری در راه و هدفی مقدس حرکت می کند.

 

حجت الاسلام رضائی جواهریان یاد آورشد: در سیره اهل بیت(ع) در زمینه ترغیب به جهاد و فضیلت آن سخن زیاد گفته شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که شهادت جز با نظر و لطف الهی نصیب کسی نمی‌شود و شهدا کسانی هستند که خداوند نظر لطف خود را به آنها داشته است، افزود: زیباترین راه رسیدن به وصال حق را شهادت و افرادی که لطف خداوند را به همراه دارند با شهادت به وصال خود می‌رسند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان، راه‌های شهادت را متفاوت و زیاد دانست و با اشاره به اینکه اوج راه شهادت، ولایت مداری و شناخت از ولایت است، گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با وجود فاصله بیش از یکهزار سال از امام زمان(عج) خود، ولایت را شناختند و با شناخت از ولایت به جنگ با دشمن رفتند و به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام رضائی جواهریان، در ادامه با تأکید بر این که شهدا آگاهانه به شهادت رسیدند، افزود: شهدا برای دفاع از وطن به معنای ظاهری و مطلق به شهادت نرسیدند بلکه آنها در راه دفاع از وطنی به شهادت رسیدند که همراه با ولایت بود و شهادت در راه کشور بدون ولایت معنایی ندارد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان در ادامه با اشاره به این که عالی‌ترین راه شهادت و بالاترین درجه شهادت، شهادت از طریق ولایت و شناخت ولایت است، یاد آور شد: شهدا تنها افرادی هستند که در روز قیامت حتی اگر حق‌الناس بر گردن‌شان باشد حساب پس نمی‌دهند.

 

حجت الاسلام رضائی جواهریان همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که فرهنگ شهادت را باید در تمام لحظه ها در بین جوانان پررنگ تر کرد، افزود: اگر این امر در جامعه اسلامی ترویج شود دیگر ماهواره ها و شبکه های اجتماعی نمی توانند اثری بر ذهن جوانان ما داشته باشند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات