۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۵۱۹۶۹
امام‌جمعه بیرجند:

غفلت زدایی از ادای فریضه نماز مهم‌ترین رسالت نماز یاوران است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بیرجند با تأکید بر توسعه و تقویت یاوران نماز در مدارس، مساجد، سطح شهر و جامعه گفت: هسته‌های یاوران نماز برای توسعه و تقویت فرهنگ نماز جماعت و اول وقت در سطح جامعه باید گسترش‌یافته و غفلت زدایی از ادای فریضه نماز اول وقت توسط نماز یاوران صورت گیرد.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در دیدار با متصدیان ستاد اقامه نماز با اشاره به کمک‌های مردم به نیازمندان به‌صورت داوطلبانه، گفت: باید فرهنگ‌سازی شود تا برای اقامه نماز و گسترش آن نیز مردم به میدان بیایند.

 

 وی افزود: اگر می‌خواهیم بازار، اقتصاد، دانشجو و دانش‌آموزان ما موفق باشند و خداوند متعال روزی ما را بی‌نهایت کند باید نماز در جامعه به‌خوبی اقامه شود که این موضوع مستلزم یک تلاش همگانی و یک عزم همگانی در سطح کشور است.

 

 امام‌جمعه بیرجند بر توسعه و تقویت طرح یاوران نماز تأکید کرد و گفت: باید هسته‌های یاوران نماز برای توسعه و تقویت فرهنگ نماز جماعت، اول وقت و نماز در مسجد و نمازخانه‌ها گسترش پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که باید در بخش مدیران به نماز اهمیت ویژه دهند، افزود: اگر معلمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف در صف‌های نماز بایستند دانش‌آموزان و کارکنان نهادهای مختلف برای شرکت در نماز جماعت مدارس انگیزه و علاقه پیدا می‌کنند.

 

 وی با بیان که در سال آینده در سه حوزه مهدکودک و مدارس و دانشگاه طرح یاوران نماز اجرا خواهد شد، ادامه داد: ما از یاوران نماز انتظار داریم که نماز اول وقت را در مکان‌های مختلف، مدارس و دانشگاه‌ها یادآوری کرده و انتظار داریم این افراد در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مهدکودک‌ها نیز نقش داشته و کودکان را در برگزاری کارگاه‌های نقاشی، سرود و تئاتر نماز همراهی کنند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی بر حضور نوجوانان و جوانان در ستاد اقامه نماز تأکید کرد و افزود: از جوانان و نوجوانان در راستای چگونگی بهتر برگزاری نماز نظرخواهی شود چراکه فریضه نماز نیاز عالی نوجوان و جوانان است که باید برای جذب آنان از روش‌های مختلف استفاده شود.

 

وی مهم‌ترین رسالت یاوران نماز را غفلت زدایی از این فریضه الهی در جامعه دانست و گفت: باید حق نماز به‌خوبی ادا شود و مصداق‌های ضایع کردن نماز را معرفی کنیم.

 

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به این‌که اگر ادای نماز در جامعه به‌خوبی انجام شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از بین می‌رود، یادآور شد: باید همان‌طور که عزم همگانی برای انجام رسالت امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه ایجادشده است، در خصوص ادای فریضه نماز هم در جامعه عزم همگانی ایجاد شود./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات