۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۲۵۲۰۳۹
استاد حوزه علمیه قم:

دشمن در پوسته دین جوانان را با سنت‌های دینی بیگانه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که دشمن با انواع فیلم‌ها و از طریق فضای مجازی فساد و فحشا را در کشور رواج می‌دهد، گفت: دشمن برای نابود کردن فرهنگ دینی کشورهای اسلامی سرمایه گذاری ویژه‌ای انجام داده است.
سلطه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه دیروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) بابیان این‌که دشمن برنامه‌ریزی ویژه‌ای را در کشورهای اسلامی برای نسل جوان انجام داده است، گفت: دشمن تمام تلاش خود را کرده تا فیلم‌ها، اینترنت و انواع امکانات که در منحرف کردن نسل جوان تأثیر ویژه‌ای دارد به‌صورت رایگان یا نیمه رایگان در دسترس آن‌ها قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این‌که متأسفانه آمارهای ارائه ‌شده در زمینهٔ فساد و فحشا در کشور بسیار نگران‌کننده است، افزود: دشمن از طریق ماهواره و شبکه‌های اجتماعی قلب خانواده را هدف گرفته و اضافه بر فساد و فحشا، بی‌اعتمادی را میان زنان و شوهران افزایش داده تا در اثر بی‌اعتمادی ازدواج‌ها کم شده و افراد در قالبی غیر از ازدواج نیازهای خود را برآورده کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ارتکاب جوانان به عمل زنا عمر آن‌ها را کوتاه کرده و انواع بیماری‌های واگیر و صعب‌العلاج مقاربتی را در جامعه افزایش می‌دهد و به ‌این ‌ترتیب امنیت پایدار در حوزه سلامت با چالش جدی روبه‌رو می‌شود.

 

رانی زنجانی با بیان این‌که شبیخون فرهنگی دشمن در شهرهای مذهبی بیشتر است، ادامه داد: دشمن در شهرهای مذهبی برای این‌که زمینه انحراف بیشتر جوانان را فراهم کند در پوسته دین ذره‌ ذره جوانان را با سنت‌های دینی بیگانه کرده و در قالب انواع مدهای روز مدل‌های غربی و برهنگی را ترویج می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که متأسفانه در کشور آن‌چنان‌که باید با افرادی که مرتکب فساد و فحشا می‌شوند برخورد جدی نمی‌شود، ابراز کرد: طبق آیات سوره نور بر افرادی که مرتکب زنا می‌شوند باید حد جاری ‌شده تا درس عبرتی برای دیگران شود.

 

خانم رانی زنجانی با اشاره به این‌که متأسفانه در اثر تماشای ماهواره و پویانمایی‌های گوناگون سن بلوغ در کشور پایین آمده و به سنین دبستان رسیده است، گفت: همان‌طور که بلوغ دیررس برای مردم و بقای نسل جوان و نوجوان مشکل ایجاد می‌کند بلوغ زودرس هم به همان میزان خطرناک بوده و باید خانواده‌ها از کودکان خود نگهداری کرده تا سن بلوغ جنسی در آن‌ها با بلوغ فکری فاصله زیادی نداشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: باید فرزندان خود را بر اساس آداب اجتماعی دینی تربیت کنیم تا در مقابل این هجمه‌های فرهنگی دشمن استوار بوده و بتوانند یک زندگی شیرین و به‌دور از انواع فساد و آسیب‌های مختلف داشته باشند./837/پ202/ی

ارسال نظرات