۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۵۲۰۹۰

خیمه فاطمیه در مراغه برپا شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه نمایشگاه خیمه فاطمیه در مراغه با مشارکت هیأت های حسینی این شهر تاریخی گشایش یافت.
ايام فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با مشارکت های هیأت های حسینی و عزاداری شهرستان مراغه، نمایشگاه و خیمه فاطمیه با حضور مسؤولان و مردم دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت گشایش یافت.

 


بنابر این گزارش، در این نمایشگاه وقایع صدر اسلام از رحلت پیامبر اسلام(ص) با محوریت سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) به نمایش درآمده است. نمایشگاه معنوی خیمه فاطمیه تا 4 فروردین از ساعت 10 صبح تا 24 شب در بوستان آقالار برای بازدید عموم برپا است.

 


نمایشگاه خیمه فاطمیه با 17 غرفه روایتگر رحلت پیامبر، مظلومیت و خانه‌نشینی امام علی(ع)، آتش زدن درب خانه حضرت زهرا، تشییع شبانه و مخفیانه حضرت زهرا(س)، حادثه عاشورا است. این نمایشگاه برای دوازدهمین سال متوالی با بهره‌مندی از توصیه‌های کارشناسان حوزوی و بر اساس مستندات تاریخی و مذهبی برپا شده است.

 


سیاوش عاشقی، مسؤول خیمه فاطمیه در گفت‌وگو با خبرنگار رسا در مراغه، از برگزاری مراسم های مختلف عزاداری و مداحی در خیمه فاطمیه این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه امام‌شناسی و آشنایی بیشتر نسل جوان با حوادث و رویدادهای تاریخی از زمان رحلت پیامبر(ص) تا غیبت امام زمان(عج) است.

 


وی تصریح کرد: در راستای برگزاری مراسم عزاداری سوگواری فاطمیه با همکاری و مشارکت تمامی هیأت های عزاداری محلات مراغه همه روزه و شب ها مراسم عزاداری و سوگواری با حضور مردم مؤمن و متدین این شهر در محل برپایی خیمه فاطمیه برگزار می شود.

 


عاشقی با بیان این‌که خیمه فاطمیه همه روزه از 10 صبح تا 24 شب آماده استقبال از هیأت های حسینی و مردم حسینی مراغه است، ادامه داد: با توجه به همکاری مطلوب هیأت های عزاداری شهرستان و با برنامه ریزی قبلی؛ هر روز یکی از هیأت‌های عزاداری متولی برگزاری مراسم عزاداری در این خیمه است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات