۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۵۲۰۹۶
امام جمعه برزک کاشان:

صداقت و پاکی انسان را بیمه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه برزک کاشان گفت: در جامعه امروز عده ای دروغ گفتن را سبب رونق کسب و کار خود می دانند و فکر می‌کنند زندگی امروزه بدون دروغ اداره نمی‌شود.
حجت الاسلام محمد حسين حلاجي مفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین حلاجی مفرد، امام جمعه برزک کاشان، ظهر امروز در جمع مردم این شهر، گفت: دروغ گفتن برای رونق کسب و کار به معنی انکار ارزش ها و انکار توکل بر خدا و وارد شدن مال حرام در زندگی است در حالی که صداقت و پاکی انسان را بیمه می کند.

 

وی با اشاره به رواج دروغ در جامعه، از دروغ به عنوان بزرگ‌ترین افشاگر بی هویتی یک انسان نام برد و افزود: زندگی در جامعه ای که بر پایه صداقت استوار است شیرین و دلنشین است، چرا که صداقت هزینه بیمه شدن افراد در جامعه است.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد همچنین با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: با هریک دروغ، 70 هزار ملک او را نفرین می کند و از دهان دروغگو بوی بدی به آسمان می رود که ملائکه را اذیت می کند.

 

امام جمعه برزک کاشان یاد آور شد: از امام صادق(ع) روایت است، هرگز فریب افرادی که نماز و روزه آنان ترک نمی شود را نخورید چرا که برخی انجام این دو فریضه را از روی عادت انجام می دهند، از این رو برای شناخت این افراد باید دید آیا زبان راستگویی هنگام کسب و کار دارند و یا ندارند.   

 

وی با تأکید بر این که اگر صداقت داشته باشیم تقوا هم خواهیم داشت، افزود: تصمیم بگیریم دروغ را از زندگی خود دور کرده و با توکل به خدا همیشه و در همه جا به ویژه هنگام کسب و کار واقعیت ها را بگوییم.  

 

به گفته وی، امروزه دروغ گفتن ها بین المللی و سبب بلای جان انسان ها شده است به طوری که آمریکایی ها از یک طرف از تشکیل جبهه بر علیه داعش صحبت می کنند اما از سوی دیگر برای داعش تجهیزات نظامی ارسال می کنند.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد یاد آور شد: آمریکایی ها اگر ارسال کمک ها را انکار می کنند چرا با وجود بهره مندی از تجهیزات پیشرفته ماهواره و رادار خود ثابت نمی کنند که حقیقت را می گویند، هر چند که داعش مولود آمریکا و اسرائیل است و این دو با خوشحالی از آن به عنوان اسلام هراسی تبلیغ می کنند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات