۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۲۵۲۱۸۲
رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان:

مهم ترین وظیفه کانون های مساجد احیای کارکرد های مساجد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام معتمدی در بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، با اشاره به عدم توجه به کارکردهای مختلف مسجد گفت: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن در میدان جنگ نرم باید بیش از گذشته با تمسک به سیره نبوی و توجه به نیازهای روز کارکردهای مسجد را احیاء کنیم.
حجت الاسلام معتمدي، رييس كانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان شامگاه یکشنبه در جمع فعالان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان نجف آباد که به مناسبت بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون های مساجد در مسجد ولی عصر(عج) نجف آباد برگزار شد، گفت: عدم توجه به تمام کارکردهای مسجد یکی از دغدغه های امروز جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به آیه «إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذی بِبَکَّةَ مُبارَکاً وَ هُدىً لِلْعالَمینَ» گفت: این که تنها یکی از کارکردهای مسجد، برپایی نماز است، و ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مسجد با توجه به سیره و روش پیامبر اکرم(ص) به عنوان یکی از کارکردهای مسجد باید مورد توجه و برنامه ریزی مسؤولین و مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام معتمدی عدم برنامه برای کودکان را یکی از خلاهای مساجد بیان داشت و افزود: با توجه به فرمایش امام که فرمودند، کودکان را در مهدکودک ها دریابید که در دانشگاه ها دیر است، باید برای جذب کودکان در مساجد برنامه داشته باشیم تا حضورشان تا دوران نوجوانی و جوانی ادامه پیدا کند.

وی در ادامه خاطرنشا کرد: با توجه به وجود هجمه های دشمن در قالب جنگ نرم و قشر جوان جامعه به عنوان هدف اصلی آنان، باید با استفاده از حداکثر کارکردهای مسجد و جذب جوانان به این فضای معنوی و الهی، باعث عدم جذب آنان در فضاهای غیر مذهبی دشمنان شویم.

رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان یکی دیگر از کارکردهای مسجد را برگزاری مراسم نشاط و شادی بیان داشت و گفت: یکی دیگر از دغدغه های امروز جامعه عدم توجه به بحث نشاط و شادابی است و آن چه در سیره پیامبر اکرم شاهد هستیم، وجود مراسمات شادی هم چون برپایی جشن های عقد و عروسی در مسجد است.

وی در ادامه افزود: برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری در فضای مسجد، برگزاری کلاس ویژه بانوان از دیگر فعالیت هایی است که باید با برنامه ریزی های دقیق توسط نهادهای مردمی چون کانون فرهنگی هنری بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و سنت نبوی بار دیگر در فضای مساجد احیاء شود.  

حجت الاسلام معتمدی در ادامه بیان کرد: مسجد دارای ظرفیت های بالایی است و وجود کانون های فرهنگی هنری در این سال ها توانسته است بخشی از خلاءها را جبران کند و باید سعی کنیم با دیدی وسیع فضای مسجد را با توجه به شرایط زمان مورد استفاده قرار دهیم.

وی در پایان با تشکر از حجت الاسلام حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد و حسن توجه ایشان به مسائل جوانان و پشتیبانی از فعالیت های مساجد، پیرامون اهم فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: ایجاد شورای مشورتی، آغاز به کار بخش خواهران کانون های فرهنگی هنری از جمله اقدامات سال 93 در مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد می باشد.

لازم به ذکر است هم اکنون 77 کانون فرهنگی هنری در شهرستان نجف آباد در حال فعالیت می‌باشند و سه کانون به صورت تخصصی در بخش ایثار و شهادت، مهدویت و هنرهای تجسمی فعالیت می کنند و بیست و پنج کانون دارای نشریات محلی است./1306/پ202/ب

ارسال نظرات