۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۲۵۲۶۴۱
امام جمعه شبستر:

تعامل دو سویه ملت و دولت راهگشای امور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: همدلی و هم‌زبانی دلت و ملت بایستی در تمامی عرصه‌ها به ویژه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تجلی یابد.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن سال جدید به تحلیل بخش‌هایی از پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این پیام سال 1394 را با عنوان «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» نامگذاری کردند که حاوی مفاهیم مهمی است.

 


وی با بیان این‌که تاریخ نشان داده همواره همدلی دولت و ملت رمز تعالی انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: رهبری تحقق «پیشرفت اقتصادی»، «اقتدار و عزت منطقه‌ای و بین‌المللی»، «جهش‌های علمی به‌معنای واقعی»، «عدالت قضایی و اقتصادی» و «ایمان و معنویت» را مشروط به همکاری، همدلی و صمیمیت دوسویه دولت و ملت دانستند.

 


حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد: البته رهبر معظم انقلاب فرمودند که این خواسته‌ها و آرزوها نیز دست یافتنی است و خارج از ظرفیت عظیم ملت ایران و سیاست‌های نظام نیست، بنابراین بایستی امسال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران برای وحدت، همدلی و تعامل دو سویه ملت و دولت استفاده کنیم.

 


امام جمعه شبستر با تأکید بر این‌که همدلی و هم‌زبانی دلت و ملت بایستی در تمامی عرصه‌ها به ویژه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تجلی یابد، گفت: در عرصه اقتصادی نظام اسلامی ایران با هجمه گسترده و تمام عیار دشمنان و تحریم‌های بی‌سابقه غرب مواجه است که اگر همدلی میان دولت و ملت نباشد، تحریم‌ها کارساز خواهد بود.

 


وی ادامه داد: در عرصه سیاسی و مشارکت های اجتماعی نیز نیازمند همدلی و همزبانی دولت و ملت هستیم، امسال یک رویداد مهم سیاسی که همان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است را پیش‌رو داریم که بایستی ملت و دولت برای تحقق حماسه سیاسی دیگر تلاش کنند.

 


معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آرذبایجان‌شرقی با اشاره به این‌که در عرصه فرهنگی نیز بایستی دولت و ملت با زبانی مشترک به مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان بپردازند، افزود: تجربه نشان داده بایستی در امور اجتماعی و فرهنگی خود ملت را دست‌اندرکار اصلی امور قرار دهیم، مردمی شدن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی همواره نتیجه‌بخش بوده است.

 


حجت الاسلام محمدزاده در پایان با تأکید بر این‌که نامگذاری‌های هر ساله رهبری تنها مختص همان سال نیست، تصریح کرد: شعار «عزم ملی و مدیریت جهادی» و حمایت از تولید داخل سیاست راهبردی نظام برای مقابله با مشکلاتی است که با آنها مواجه هستیم، در نتیجه بایستی برای مقابله با چالش‌ها همان همت و عزم راسخ را داشته باشیم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات