۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۵۲۶۶۳
عضو هیأت رییسه مجلس:

دولت و ملت با همدلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ فرهنگی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های فعلی برای تجلی همدلی و همزبانی میان دولت و ملت را تحقق اقتصادی مقاومتی بر مبنای مدیریت جهادی دانست.
همدلي و همزباني محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» اظهار داشت: عزت، امنیت، اقتدار، استقلال و تعالی نظام اسلامی ایران تنها با همدلی و همزبانی ملت و مسؤولان نظام تحقق می یابد.

 


وی با بیان این‌که همدلی و همزبانی در هر اموری موجب موفقیت و تعالی است، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق توصیه نوروزی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باید بیش از گذشته همکاری، همدلی و همزبانی بین دولت و ملت شکل بگیرد تا دولت با پشتوانه ملت گام‌های بلندی در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بردارد.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که عزت و اقتدار ملی با پشتوانه ملت حاصل می شود، تصریح کرد: همین پشتوانه بر اقتدار نظام جمهوری اسلامی افزوده است، بنابراین اگر دولت بتواند بر تحکیم این پشتوانه عظیم نظام بیفزاید، خروجی این مسأله عزت و اقتدار بیش از پیش نظام در عرصه های بین المللی خواهد بود.

 


فرهنگی با تأکید بر این‌که برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی، همدلی و همزبانی دولت و ملت از ضروریات است، افزود: دولت اسلامی دولتی است از دل ملت و برآمده از آن که خواست اسلام و مسلمین را پی می‌گیرد به همین جهت تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت برای رسیدن به دولت اسلامی ضروری است.

 


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که همدلی و همزبانی امری دو سویه برای تعالی است، افزود: در این جهت نه دولت باید ملت را نامحرم و غیر خودی بداند و او را در روند مدیریت کشور و تصمیمات شرکت ندهد و نه ملت، دولت را به حال خود رها کند و خود را در قبال اتفاقات و حوادث مسؤول نداند.

 


وی با تأکید بر این‌که نباید نامگذاری امسال به همدلی و همزبانی ملت نسبت به دولت و یا برعکس تن
ها دولت نسبت به ملت تفسیر شود، افزود: دولت نیز برآمده از بطن مردم است، بنابراین نباید دولتمردان خود را جدای از ملت بدانند، در صورت حاکم شدن این تفکر همدلی و همزبانی به خودی خود حاصل خواهد بود.

 


فرهنگی ادامه داد: دولت باید نهایت استفاده را از ظرفیت های اجتماعی موجود در کشور داشته باشد، ملت نیز بداند که دولت برآیند آرایی است که در روندی کاملا مبتنی بر مردم‌سالاری دینی روی کار آمده است؛ در صورت حاکم شدن چنین افکاری توطئه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمنان ناکارآمد خواهد بود.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های فعلی برای تجلی همدلی و همزبانی میان دولت و ملت را تحقق اقتصادی مقاومتی بر مبنای مدیریت جهادی دانست و افزود: توقع مردم این است که گام‌های بلندی در عدالت اقتصادی برداشته و با مفاسد مالی به عنوان آسیبی برای نظام، برخورد شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات