۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۲۵۲۷۰۳
حجت الاسلام عالی:

حضرت زهرا محور حدیث کساء است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عالی با بیان این که سریع ترین و کارسازترین توسل و تمسک بین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسل به حضرت زهرا(س) است، گفت: هرگاه در زندگی با مشکل یا بی برکتی مواجه شدید حدیث کساء را بخوانید زیرا محور حدیث کساء حضرت زهرا(س) است.
حجت الاسلام عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مسعود عالی، کارشناس دینی رسانه ملی شامگاه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: برخی اعمال و مناسک دنیوی انسان را رشد می دهد اما اثر هر کدام؛ نماز، روزه، زیارت ائمه بر زندگی انسان متفاوت است.


حجت الاسلام عالی تصریح کرد: یکی از این اعمال نماز است که حکم کلید را در زندگی دارد که سبب باز شدن گره گرفتاری و مشکلات انسان می شود به طوری که اگر انسان نماز را نداشت مدت ها با گره های زندگی و راه حل های آن سردرگریبان بود.


وی تمسک به حضرت زهرا(س) را شاه کلید دیگری در زندگی عنوان کرد و افزود: توسل به حضرت زهرا شاه کلید بسیاری از مشکلات است که جایگزین ندارد به طوری که در روایات آمده است: «ما اهل بیت حجت خدا بر مردم هستیم و مادرمان حشرت زهرا(س) حجت خدا بر ما اهل بیت است».


این مبلغ حوزوی با بیان این که حضرت زهرا(س) حجت خدا بر امام زمان ما نیز است، گفت: حجت خدا کسی است که به واسطه او نورانیت های خداوند به ما می می رسد؛ بنابراین حجت بودن حضرت زهرا بر اهل بیت(ع) یعنی انوار هدایت الهی از طریق حضرت زهرا (س) به اهل بیت(س) می رسد.


وی ابراز کرد: تمام معصومان(ع) پس از حضرت زهرای مرضیه نسبت به ایشان خاضع بودند، حتی پیغمبر(ص) اول شخص عالم در محضر حضرت فاطمه سلام الله علیها تمام قدخم می شدند و دست ایشان را می بوسیدند.


کارشناس دینی رسانه ملی تصریح کرد: سریع ترین و کارسازترین توسل در عالم توسل، تمسک و توسل به حضرت زهرای اطهر(س) است که خود معصومین (ع) نیز در بیماری ها و مشکلات به ایشان توسل داشتند.


وی با بیان این که هرگاه در زندگی با مشکل یا بی برکتی مواجه شدید حدیث کساء رابخوانید زیرا محور حدیث کساء حضرت زهرا(س) است، افزود: وقتی پنج تن زیر کساء قرار گرفتند، خداوند در معرفی کسانی که تحت کساء بودند چنین فرمود: «فاطمه و پدرش، شوهرش و فرزندانش» که از این معرفی چنین برمی آید که محور حدیث کساء حضرت فاطمه(س) است.


حجت الاسلام عالی با اشاره به این که هرگاه جمعی حدیث کساء را بخوانند، ملائکه نزول و با خود رحمت الهی می آورند و گره ها باز می شود، بیان کرد: شیخ بهاءالدینی در این زمینه گفته است: « هرگاه در زندگی به مشکل مادی یا معنوی برخوردید که علت آن را نمی دانستید برای رفع آن چهار عمل انجام دهید؛ اول صدقه دهید، دوم رد مظالم دهید، سوم حدیث کساء را بخوانید و در پایان متوسل به صدیقه طاهره(س) شوید و چهارم اگر مقدور بود قربانی کنید برای رفع چشم زخم یا کارهایی که ممکن است از موجودات ماورایی سرزده باشد.


کارشناس دینی رسانه ملی ابراز کرد: متأسفانه برخی افراد کج سلیقه با ایجاد تردید در سند ادعیه هایی چون زیارت عاشورا یا حدیث کساء که شیعه با آن رشده کرده است در بین مردم شبهه و انحراف ایجاد می کنند در حالی که حدیث کساء مستند و ریشه در خاندان اهل بیت دارد./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات