۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۵۲۷۷۶
آیت الله نمازی:

رمز اقتدار نظام همدلی و همزبانی دولت و ملت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این‌که رمز اقتدار نظام همدلی و همزبانی دولت و ملت است، گفت: اگر دو رکن ملت و دولت با هم هماهنگ باشند و همدیگر را پشتیبانی و از یکدیگر حمایت کنند، هیچ تهدید داخلی و خارجی نمی‌تواند چنین نظام، دولت و ملتی را تهدید کند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم این شهرستان با اشاره به نامگذاری سال 94 توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان سال‹‹دولت و ملت همدلی و همزبانی›› این شعار را دارای بحث و بررسی و تحلیل و تفسیر دانست و افزود: در هر نظام سیاسی جهانی دو رکن اصلی و اساسی به نام دولت و ملت وجود دارد.

 

وی با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب در این دو جمله کوتاه، رمز اقتدار ملت ایران را بیان کرد متذکر شد: اگر ملت ایران بخواهد خودش را در میان هیاهو و جنگ های منطقه و جهان  حفظ کند و با عزت و سربلندی و اقتدار راهش را ادامه دهد، تنها رمز و راز آن همدلی و هم کلامی دولت و ملت است.

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب در بعد از ظهر اولین روز سال جدید گفت: معظم له در فرمایشات خود بر لزوم رعایت وظیفه دو جانبه دولت و ملت و حمایت ملت از دولت قانونی و صعه صدر دولت در برابر پیشنهادات و انتقادات ملت تأکید کرد.

 

آمریکا در مذاکرات هسته ای به دلیل عدم پایبندی به تعهدات خود خلع سلاح است

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای، برخلاف آمریکا، تمامی محورهای حقوقی، قانونی و بین المللی را رعایت کرده است یاد آورشد: آمریکا طی 11 سال مذاکرات هسته ای همیشه مشکل ساز بوده است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به پیام نوروزی اوباما رییس جمهور آمریکا برای ملت و رهبران ایران گفت: رییس جمهور امریکا در این پیام، آرزوی حل موضوع هسته ای ایران از راه مذاکره و دیپلماتیک شده است، اما در مذاکرات هسته ای می‌بینیم که به دلیل عدم پایبندی به تعهدات خود خلع سلاح است.

 

وی افزود: آمریکا در حالی مدعی شده است در ایران عده ای مخالف حل دیپلماتیک مسأله هسته ای ایران هستند که خود به بهانه بی اعتمادی به ایرانی ها به دنبال ادامه تحریم ها هستند.

 

آیت الله نمازی، آمریکایی ها را طلبکار، خود برتربین، مدعی شهروند اول دنیا و آقایی دنیا دانست و گفت: آمریکایی ها خود را شهروند اول دنیا و و ملت های دیگر جهان را شهروند دسته دوم و سوم قلمداد می کنند و مدعی هستند همه دنیا باید از آنها پیروی کنند، لذا در مذاکرات هسته ای نیز مدعی هستند هرچه آنها گفتند دیگران باید اطاعت کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، مذاکره را به معنای گفتمان بین دو نفر و تفاهم فی مابین دانست و افزود: اما اگر یک طرف مذاکره، محکوم و ملزم به تبعیت از سخن طرف مقابل باشد، این مذاکره نه تنها مذاکره نیست، بلکه تحمیل، جفا، ظلم و تعدی به حقوق دیگران است.

 

حمله هوایی به یمن ماهیت عربستان و کشورهای عربی را برای ملت های جهان روشن کرد

نماینده ولی فقیه در کاشان، به هلاکت رسیدن و یا به اسارت درآمدن تعداد زیادی از داعشی ها و تروریست ها در عراق و سوریه را نتیجه وعده راستین و تخلف ناپذیر خدای سبحان در پیروزی جبهه حق بر جبهه باطل دانست و افزود: در عملیات های هفته گذشته در عراق و سوریه،  ارتش و نیروهای مردمی مواضع داعش و ترویست ها را به تصرف خود درآوردند.

 

آیت الله نمازی تجاوز هواپیماهای جنگی عربستان سعودی و همراهی چند کشور عربی و اسرائیل به کشور یمن و بمباران مناطق مسکونی و بازار صنعا که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم مسلمان یمن شد را بر خلاف معیارهای کشور عربستان که خود را میزبان میهمانان خدا می داند دانست و گفت:  ماهیت عربستان و کشورهای عربی که اسرائیل آنها را در این حمله همراهی می کرد بیش از گذشته برای ملت های جهان روشن شد.

 

وی، تهاجم نظامی عربستان سعودی به کشور یمن را با حمایت و پیشتیبانی اوباما رییس جمهور آمریکا دانست و افزود: خاندان آل سعودی عددی نیستند که بتوانند خود سرانه به کشور یمن حمله کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه از تشکیل نیروی واکنش سریع توسط نیروهای نظامی مشترک عربی و غربی برای سرکوب انقلاب و ملت یمن خبرداد و افزود: براساس وعده الهی و قرآن، دشمنان اسلام باید بدانند پیروزی و نصرت از آن صالحان و بندگان خدا است./1307/پ201/ی

ارسال نظرات