۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۵۲۷۸۴
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

حضرت زهرا نماد کامل بصیرت و ولایت مداری در تاریخ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: حضرت زهرا(س) در خط دفاع از ولایت، الگویی ستودنی است و ایشان نماد کامل و واقعی ولایتمداری است.
حجت الاسلام تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام سید رضا تقوی، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امروز در جمع نمازگزاران شهرستان گلوگاه افزود: حضرت زهرا(س) الگویی بی نظیری در دفاع از حریم ولایت و ولایتمداری است که به همه عصرها تعلق دارد و مخصوص یه دوره و زمان و عصر خاص نیست.

 

وی همچنین به حمایت های ایشان از پیامبر گرامی اسلام (ص) در زمان حیات ایشان اشاره کرد و ادامه داد: حضرت زهرا(س) با وجود سن کمی که داشتند آن چنان پیامبر(ص) را مورد حمایت خود دادند که از سوی پیامبر ملقب شدند به ام ابیها شدند که لقب بسیار ارزشمندی است.

 

حجت الاسلام تقوی با بیان این که فاطمه تابلوی ارزش‌ها، کرامات، شرافت انسانی و الهی است، یادآور شد: حضرت زهرا(س) در بصیرت، ولایتمداری و دفاع از  امامت بزرگترین اسوه در تاریخ جهان اسلام است.

 

وی اضافه کرد: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام، حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت آنچنان پیش رفتند که خود را برای احقاق حق و شناساندن ولی زمان فدا کردند و تاریخ زندگی ایشان پر است از دفاع از حریم ولایت چه در زمان حیات پیامبر اسلام و چه پس از رحلت ایشان، حضرت فاطمه زهرا(س) لحظه ای دست از ولایت برنداشت.

 

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: حضرت زهرا(س) در خط دفاع از ولایت الگویی ستودنی است و امید است که ما هم در دفاع از ولایت و پیروی از ولایت فقیه پیرو خط این بانوی نمونه اسلام باشیم.

 

حجت الاسلام تقوی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی ماندگار برای همه زنان و مردان مسلمان است که باید با الگوپذیری و عبرت از زندگی فردی و اجحتماعی این بانوی بزرگ اسلام، زندگی فاطمی و علوی برای خود ترسیم کنیم.

 

وی گفت: اختصاص سوره کوثر به وجود حضرت فاطمه زهرا(س) و نزول ده ها آیه در شان و منزلت این بزرگ بانوی بزرگوار، پدر، همسر و فرزندان ایشان نشان از اوج عظمت و جایگاه سرور زنان عالم دارد که باید الگوی همه مسلمانان باشد./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات